13.05.2020  |  Lager & distribution

Vinplatform indgår samarbejde med PostNord om nyt distributionskoncept

Takket være en distributionsaftale mellem platformen Kobaj og PostNord kan danskerne bestille vin direkte fra vinbonden og få det leveret til døren uden fordyrende mellemled. Direktør anbefaler modellen til andre danske onlinemarkedspladser.

Markedsplatformen Kobaj tilbyder levering af vin til døren, og siden slutningen af 2019 har danskere købt 35.000 flasker vin direkte fra 100 forskellige vingårde på virksomhedens hjemmeside.

Læs også: Instabox kommer til Danmark

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Ikke mindst siden spredningen af coronavirus ændrede markedet betragteligt, er salget eksploderet for platformen, som på få måneder har formidlet salg af 6.000 kasser vin fra vingårde i Europa og USA direkte til forbrugere i hele Danmark.

Kobajs koncept, hvor forbrugere handler direkte med vinbonden uden mellemled, kan lade sig gøre, fordi man handler i fællesskab og online, men også på grund af en unik transportaftale, som grundlægger og administrerende direktør i Kobaj, Alexander Kidd, har fået i stand med PostNord.

DSV henter pallerne hos vinbonden og transporterer dem hele vejen til PostNord i Aalborg, som distribuerer vinene videre samme dag.

Simpelt men effektivt
”Vi er rigtig glade for distributionsaftalen med Kobaj, der er skruet sammen på en simpel, men yderst effektiv måde. Vi er klar og forberedte, når vinpallerne ankommer nede fra vinbonden, og vi sørger for labelling og emballage med det samme, så hver kasse vin leveres sikkert til rette dansker allerede dagen efter, vi har modtaget dem. Den overordnede samlede transporttid fra vinbonden til danskerne er unik, og det er noget, som vi er stolte over at bidrage til”, siger Troels Veise, salgschef hos PostNord Danmark.

Ifølge Alexander Kidd er kombinationen af lastbiltransporten med DSV og PostNords distribution direkte til vinkøber er et afgørende led i Kobajs forretningskoncept. Han anbefaler gerne distributionsmodellen til andre danske onlinemarkedspladser.

Læs også: Europæisk transportindustri ser lille fremgang i fragtkapacitet

”Der må være andre virksomheder herhjemme, der ligesom Kobaj formidler køb direkte fra producenter rundt om i verden og hjem til danske forbrugere uden fordyrende mellemled, og som dermed kan få stor værdi af en distributionsaftale som den, vi har med PostNord”, siger han.

- SMF

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere