Ung iværksætter vil slå webgiganter med kundenærvær og gode oplevelser

De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere danske webshops, men en dansk iværksætter håber, at han med nærhed og god service på ikke mindst leveringen kan modstå trykket fra eBay og Amazon.

Iværksætter Michael Tobiassen Hansen (th) tager kampen op mod de store, internationale webshops. Han ejer onlineløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk, der begge er abonnementsbaserede PR-foto.

05.08.2019

SCM.dk

Det mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og står bag flere danske webshops, herunder Kaffedrengen.dk, hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement, og Barberklingen.dk, hvor man kan købe barberskrabere på samme facon.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops. Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er priserne nemlig en vigtig faktor – men altså ikke den vigtigste, mener Michael Tobiassen Hansen.

”Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor”, siger han og fortsætter:

”Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen”.

Amazon kan tage stor bid af markedet
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops eBay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

”Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder som Amazon eller eBay indtager et nyt marked”, siger Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

”For at overleve skal man være en onlineudgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kunderne hos os”.

Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen. Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

Læs også: "Vi vil vokse med online-SMV'erne"

”Et eksempel er, at når fru Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder”, siger Michael Tobiassen Hansen.

- JMA

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Nordiske virksomheder har 23 milliarder euro bundet i overflødige lagre

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online