14.02.2019  |  Lager & distribution

Forbrugerne forventer billig, hurtig og nem fragt

En ny undersøgelse viser at gratis fragt, hurtig levering og nemme returpolitikker er det forbrugerne lægger mest vægt på, når de handler online.

En ny undersøgelse udarbejdet af konsulentfirmaet Hanover Research og shippingvirksomheden LaserShip viser, hvilke forventninger forbrugerne har til onlinehandel. Det skriver supplychaindive.com.

Læs også: DHL femdobler sin hub i Københavns lufthavn

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

De vigtigste faktorer for forbrugernes valg af netbutikker er gratis fragt, hurtig levering og så skal der være gode mulighed for at returnere varerne.

Folkene bag undersøgelsen spurgte over 1.000 forbrugere, hvor 50 procent svarede, at de har droppet en online-shoppingkurv på grund af for høje leveringsomkostninger.

”Internetforhandlere skal altid have et gratis-fragttilbud. Det er ikke længere acceptabelt ikke at give forbrugerne det valg”, konkluderer rapporten.

Derudover viser rapporten, at størstedelen af forbrugerne forventer, at de varer de køber online, bliver leveret inden for tre dage. Dermed bliver udfordringen for virksomhederne at holde forretningen profitabel uden at miste de hurtige kunder.

Læs også: EffiMat automatiserer onlinebutikkernes lagre

I 2018 stod onlinehandel for 10 procent af den samlede detailhandel. Markedet er præget af ”Amazon-effekten”, hvor forbrugerne er blevet vant til nem og hurtig onlineshopping og forventer det samme af andre virksomheder.

- SDN

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere