Forbrugerne forventer billig, hurtig og nem fragt
En ny undersøgelse viser at gratis fragt, hurtig levering og nemme returpolitikker er det forbrugerne lægger mest vægt på, når de handler online.
En ny undersøgelse udarbejdet af konsulentfirmaet Hanover Research og shippingvirksomheden LaserShip viser, hvilke forventninger forbrugerne har til onlinehandel. Det skriver supplychaindive.com.
De vigtigste faktorer for forbrugernes valg af netbutikker er gratis fragt, hurtig levering og så skal der være gode mulighed for at returnere varerne.
Folkene bag undersøgelsen spurgte over 1.000 forbrugere, hvor 50 procent svarede, at de har droppet en online-shoppingkurv på grund af for høje leveringsomkostninger.
”Internetforhandlere skal altid have et gratis-fragttilbud. Det er ikke længere acceptabelt ikke at give forbrugerne det valg”, konkluderer rapporten.
Derudover viser rapporten, at størstedelen af forbrugerne forventer, at de varer de køber online, bliver leveret inden for tre dage. Dermed bliver udfordringen for virksomhederne at holde forretningen profitabel uden at miste de hurtige kunder.
Læs også: EffiMat automatiserer onlinebutikkernes lagre
I 2018 stod onlinehandel for 10 procent af den samlede detailhandel. Markedet er præget af ”Amazon-effekten”, hvor forbrugerne er blevet vant til nem og hurtig onlineshopping og forventer det samme af andre virksomheder.
- SDN