05.11.2018 | Branchenyt
Starships robotter skal gøre pakkelevering sikker og fleksibel for kunderne
Starships pakkeleveringsrobotter er allerede tilgængelige i Storbritannien via en app, ligesom at de inden årets udgang også kommer til tilbyde deres fleksible leveringstidspunkter til kunder i Californien.
”Over hele verden vil kunder aldrig miste en leverance igen”.
Ordene var store, da Starship Technologies lancerede sin nye pakkeleveringsservice. Den nye service er verdens første autonome pakkelevering, hvor hundredvis af selvkørende robotter leverer pakker direkte til kundernes hoveddør.
Det skriver Starship Technologies selv i en pressemeddelelse.
Læs også: Kapitalindsprøjtning og ny CEO til Starship Technologies
"Starships service er den eneste af sin slags i verden i dag, som får pakkerne leveret til kunderne når og hvor, de vil have dem”, siger CEO Lex Bayer.
“Vi er begejstrede over, at vores teknologi nu kan sikre, at lokalsamfund over hele kloden aldrig vil miste en hjemmeleverance igen”, sagde CEO i Starship Technologies, Lex Bayer.
Ifølge pressemeddelelsen er pakker, der bliver stjålet under leveringen således et stort problem, hvor 42 procent af folk i storbyer, 26 procent i forstæder og 19 procent i landdistrikter har oplevet at miste pakker, ligesom en undersøgelse foretaget af Shorr Packaging Corp viser, at 41 procent af respondenderne har undgået at bestille elektronik online, fordi de frygtede at pakken ville blive stjålet.
Det problem håber Starship med deres nye løsning helt at fjerne, da servicen vil give kunden den fulde kontrol over, hvornår pakken skal ankomme, ligesom at den sikre at den aldrig bliver efterladt uden opsyn.
Kunden vælger selv leverings tid og sted
Inden årets slutning vil den nye leveringsservice være tilgængelig for beboere omkring San Fransisco, mens det allerede nu er muligt for folk i Storbritannien at benytte tjenesten ved hjælp af Starships officielle app, der både er tilgængelig til iOS og Android.
Det fungerer sådan, at så snart du tilmelder dig appen, modtager du en personlig adresse. Den personlige adresse vil være placeret ved en af Starships lokale faciliteter, hvor pakken vil blive leveret. '
Når den gør det, så vil kunden samtidig modtage en notifikation på appen, og det vil derefter være muligt at vælge et tidspunkt, hvor en af Starships robotter vil levere den til kundens hjem, arbejdsplads eller hvilken anden lokation, der passer kunden bedst. Det vil ligeledes via appen være muligt at følge robottens rejse med pakken i realtid.
Starships leveringsrobotter bringer pakkerne til hoveddøren, lige når passer ind i kundens planer. Foto: Starship.
”I dag lever folk mere end nogensinde før travle og alsidige liv. Derfor skal det også høre fortiden til, at man er nødt til at ændre sin hverdag på grund af en pakkelevering. Med vores service er det slut med at bytte hjemmearbejdsdagen ud, omlægge møder og være nødt til at køre på posthuset, fordi du har misset en levering. Starships service er den eneste af sin slags i verden i dag, som får pakkerne leveret til kunderne når og hvor, de vil have dem”, siger Lex Bayer.
Læs også: Kroger og Nuro annoncerer robot-leveringssystem
Starship Technologies blev grundlagt i juli 2014 af de to Skype-grundlæggere Ahti Heinla og Janus Friis, mens Lex Bayer kom til fra AirBnb i juni 2018. Indtil i dag har firmaets robotter dækket over 200.000 km i 20 lande og mere end 100 byer over hele verden.
- JMA
Lager & distribution

Boxit udvider sin lastbilsflåde
Når virksomhedens ejer selv er chauffør og lastbilsentusiast, er intet ved indkøbet af nye lastbiler tilfældigt. Boxits tre spritnye Scania er halvandet år om at blive tilpasset de særlige ønsker og behov hos containerfirmaet.
Lager & distribution

BESTSELLER udvider logistik-hub med 60.000 m2 i Taulov Dry Port
Danske modekoncern BESTSELLER indgår strategisk aftale med Taulov Dry Port. Med en udvidelse på 60.000 m2 nyopførte lagerenheder kan BESTSELLER se frem til fra foråret 2023 at udvide deres logistikcenter til en samlet lagerkapacitet på mere end 85.000 m2.
Innovation

MAN tager hul på næste fase af elektromobilitet: langdistancelastbiler
MAN og ABB E-mobility vil øge tempoet for næste fase af elektromobilitet: operationel kapacitet til tunge langdistancelastbiler med daglig rækkevidde mellem 600 og 800 kilometer. Begge virksomheder vil signalere, at branchen er klar til at gå videre, og lovgivere nu skal etablere de politiske rammer for nul-emissions vejtransport.
Branchenyt

1 GW elektrolysator i Esbjerg skal bane vejen for grøn brint til transportsektoren
H2 Energy og Plug Power indgår aftale om 1 GW elektrolysator til Esbjerg. Med samarbejdet vil de to virksomheder forsyne den nordeuropæiske transportsektor med grøn brint.
Produktion

3D print er i vækst – også i serieproduktion
Årets ”3D-print bibel” - Wohlers Report 2022 - viser stigende vækst i brugen af 3D-print samt en øget brug af teknologien til industriel serieproduktion.
Strategi & ledelse

Industrien vil tiltrække flere kvinder til branchen
Der er massiv mangel på lærlinge og faglærte i den danske industri. En central del af løsningen er at tiltrække flere kvinder. Metalindustriens Uddannelser vil sammen med Boss Ladies få flere kvinder til at vælge industrien til.