05.11.2018  |  Branchenyt

Starships robotter skal gøre pakkelevering sikker og fleksibel for kunderne

Starships pakkeleveringsrobotter er allerede tilgængelige i Storbritannien via en app, ligesom at de inden årets udgang også kommer til tilbyde deres fleksible leveringstidspunkter til kunder i Californien.

”Over hele verden vil kunder aldrig miste en leverance igen”.

Ordene var store, da Starship Technologies lancerede sin nye pakkeleveringsservice. Den nye service er verdens første autonome pakkelevering, hvor hundredvis af selvkørende robotter leverer pakker direkte til kundernes hoveddør.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Det skriver Starship Technologies selv i en pressemeddelelse.

Læs også: Kapitalindsprøjtning og ny CEO til Starship Technologies

“Vi er begejstrede over, at vores teknologi nu kan sikre, at lokalsamfund over hele kloden aldrig vil miste en hjemmeleverance igen”, sagde CEO i Starship Technologies, Lex Bayer.

Ifølge pressemeddelelsen er pakker, der bliver stjålet under leveringen således et stort problem, hvor 42 procent af folk i storbyer, 26 procent i forstæder og 19 procent i landdistrikter har oplevet at miste pakker, ligesom en undersøgelse foretaget af Shorr Packaging Corp viser, at 41 procent af respondenderne har undgået at bestille elektronik online, fordi de frygtede at pakken ville blive stjålet.

Det problem håber Starship med deres nye løsning helt at fjerne, da servicen vil give kunden den fulde kontrol over, hvornår pakken skal ankomme, ligesom at den sikre at den aldrig bliver efterladt uden opsyn.

Kunden vælger selv leverings tid og sted
Inden årets slutning vil den nye leveringsservice være tilgængelig for beboere omkring San Fransisco, mens det allerede nu er muligt for folk i Storbritannien at benytte tjenesten ved hjælp af Starships officielle app, der både er tilgængelig til iOS og Android.

Det fungerer sådan, at så snart du tilmelder dig appen, modtager du en personlig adresse. Den personlige adresse vil være placeret ved en af Starships lokale faciliteter, hvor pakken vil blive leveret. '

Når den gør det, så vil kunden samtidig modtage en notifikation på appen, og det vil derefter være muligt at vælge et tidspunkt, hvor en af Starships robotter vil levere den til kundens hjem, arbejdsplads eller hvilken anden lokation, der passer kunden bedst. Det vil ligeledes via appen være muligt at følge robottens rejse med pakken i realtid.

”I dag lever folk mere end nogensinde før travle og alsidige liv. Derfor skal det også høre fortiden til, at man er nødt til at ændre sin hverdag på grund af en pakkelevering. Med vores service er det slut med at bytte hjemmearbejdsdagen ud, omlægge møder og være nødt til at køre på posthuset, fordi du har misset en levering. Starships service er den eneste af sin slags i verden i dag, som får pakkerne leveret til kunderne når og hvor, de vil have dem”, siger Lex Bayer.

Læs også: Kroger og Nuro annoncerer robot-leveringssystem

Starship Technologies blev grundlagt i juli 2014 af de to Skype-grundlæggere Ahti Heinla og Janus Friis, mens Lex Bayer kom til fra AirBnb i juni 2018. Indtil i dag har firmaets robotter dækket over 200.000 km i 20 lande og mere end 100 byer over hele verden.

- JMA

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere