11.03.2016  |  Branchenyt

Skal udbyttet af serviceforretningen øges?

Indhold fra partner Hvad er dette?

Nyt Microsoft system samler alle funktioner i én IT løsning. De enkelte værktøjer indgår i en helhed, som kan optimere forretningen.

Mange parametre er i spil, når serviceforretningens daglige drift skal skrues sammen, så udbyttet står mål med indsatsen, og markedsmulighederne udnyttes bedst muligt.

Overblik over kundens udstyr, effektiv planlægning, tilgang til data overalt – offline og online, vidensdeling mellem service og salg, gennemsigtighed så kunden kan betjene sig selv og følge med i opgaverne er nogle af disse parametre.

Med systemet Microsoft Field Service bliver der mulighed for at optimere, og løsningen henvender sig til alle, der har en kørende serviceforretning.

Microsoft Field Service er et forholdsvis nyt system, som Microsoft har tilkøbt, og som kompletterer servicedelen af Dynamics CRM.

Seminar i Kolding og Lyngby

Sammen med Dynamics partneren Bredana, som er ”first mover” på implementeringen i Danmark, inviteres virksomheder med Field Service til at deltage i et seminar om løsningen, som holdes i henholdsvis Kolding på Hotel Koldingfjord den 31. marts og i Microsoft’s danske hovedkontor i Lyngby den 6. april. Tilmelding på www.bredana.dk/fieldservice

Blandt indlægsholderne er servicechef Johan Schwerin fra DESMI Danmark A/S.

Hos DESMI Danmark er Microsoft Field Service led i en forandringsproces, som har ændret serviceforretningen fra en forretning, der balancerede, til en forretning, som er i positiv vækst.

”Registrering af kundens udstyr er løsningens guldklump. Nu ved vi nøjagtigt, hvad vi kommer ud og servicerer. Vi kan have reservedelene på lager og have de rigtige dele med ud til kunden. Vi kan eventuelt have reservedelssæt liggende ude ved kunden, og vi kan begynde at arbejde med vedligeholdelsesprogrammer,” siger Johan Schwerin.

Lettere at opnå jævn udnyttelse af montører

Planlægningssystemet får disse ord med på vejen:

”Vi har fået langt bedre overblik over den enkelte servicemontørs arbejdsopgaver og har dermed nemmere ved at tildele den rigtige mængde opgaver, så der hele tiden er jævn udnyttelse af montørerne.”

En serviceopgave afsluttes på stedet:

”Servicerapport og faktureringsgrundlag skrives ved afslutningen af besøget. Microsoft Field Service har givet os en meget kortere behandlingstid, fra ordren er oprettet, til kunden har en faktura,” siger Johan Schwerin.

Mere fra Bredana Axcite A/S

Bredana Axcite A/S

https://www.bredana-axcite.dk/

Bredana Axcite A/S er Microsoft Dynamics partnervirksomhed og har leveret IT løsninger til danske virksomheder i snart 30 år. Kernen i vores virksomhed er, at vi forstår jeres forretning. De fleste af vores konsulenter er hentet fra industrien, hvor de selv har arbejdet med produktion, logistik eller økonomi. Det betyder, at de kan tage dialogen med din virksomheds f…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere