Servicebude for Salling Group får ny overenskomst

Fra marts har Salling Group haft servicebude ansat til at levere dagligvarer hjem til danskerne i form af føtex Hjemmelevering. I dialog med 3F Transport er dagligvarekoncernen kommet frem til en ny overenskomst specifikt for den helt nye medarbejdergruppe.

føtex Hjemmelevering gik i luften i marts måned. Siden da har servicebude leveret dagligvarer indkøbt på nettet til danskere på Sjælland og bosat i Hovedstadsområdet. Foto: Salling Group.

08.09.2021

SCM.dk

”Det har været afgørende for os, at det er vores egne servicebude, som leverer dagligvarerne hjem til danskerne. På den måde sikrer vi, at servicen er i top, og at servicebudene arbejder og bliver lønnet på ordentlige vilkår under en velbalanceret virksomhedsoverenskomst”, siger Louise Gade, der er HR-direktør i Salling Group.

Det er i forbindelse med den nye tilbud føtex Hjemmelevering, som startede op i marts i år, at dagligvarekoncernen introducerede det nye forretningsområde, hvilket fik 3F Transport til at tage kontakt. I starten blev servicebudene nemlig ansat på en ældre virksomhedsoverenskomst.

Læs også: ”Dagligvarer skal leveres på ordentlige vilkår”

Den positive dialog har nu ført til, at der ligger en helt ny virksomhedsoverenskomst klar til medarbejderne i føtex Hjemmelevering. Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

”Jeg er meget glad og stolt over, at det er lykkes at sikre en ny virksomhedsoverenskomst for de chauffører, der kører for Salling Group. Onlinehandlen er i vækst - det har Salling Group været bevidste om fra start og har sikret ordentlige forhold for deres medarbejdere. Det bygger den nye overenskomst videre på, så forbrugerne fortsat kan vælge sikkerhed for fair transport og ordnede forhold, når de bestiller dagligvarer”, udtaler Jan Villadsen, som er formand for 3F Transport.

Gode forhold kan være en inspiration

Konkret betyder virksomhedsoverenskomsten, at servicebudene vil opleve, at der på nogle områder vil blive givet mere end i dag og at der på andre områder vil være andre vilkår end hidtil, fortæller Louise Gade. 

Men det er ikke kun fordi Salling Groups servicebud får bedre vilkår, at 3F Transport glæder sig over aftalen.

Læs også: Intervare A/S får sidste chance for at rette op på arbejdsvilkår

”Samtidig kan den nye overenskomst forhåbentligt medvirke til at skabe lignende rammer hos andre virksomheder, der leverer varer direkte til forbrugernes dørtrin eller andre ydelser via en app. Vi har haft en god og konstruktiv dialog med Salling Group, og det er afgørende med arbejdsgivere som Salling Group, der tager ansvar for lønmodtagerne på det danske arbejdsmarked”, uddyber Jan Villadsen.

Den nye overenskomst træder i kraft 1. januar 2022. De medarbejderne, som den nye overenskomst dækker, kan forvente at modtage en ny ansættelseskontrakt, der uddyber de nye vilkår i god tid inden da.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

17.04.2024SCM.dk

SBTi’s accept af klimakreditter er tegn på ny klimaøkonomi

17.04.2024SCM.dk

Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle