Scan Global Logistics køber Sea-Air Logistics og styrker sin tilstedeværelse i Asien

Den globale logistikudbyder, Scan Global Logistics, øger sin tilstedeværelse i Kina og Hong Kong. Med virkning fra 5. juli 2022 bliver Sea-Air Logistics en del af den stadigt voksende SGL-familie. Opkøbet vil styrke virksomhedens allerede omfattende og årtier lange aktiviteter på det kinesiske fastland og i Hongkong. 

Scan Global Logistics vokser til over 500 medarbejdere i Kina og Hong Kong. PR-foto: Scan Global Logistics.

08.08.2022

SCM.dk

For ni måneder siden købte Scan Global Logistics (SGL) Sea-Air Logistics’ (SAL) mangeårige partner, Horizon International Cargo. Tilføjelsen af SAL til SGL-familien forbinder prikkerne og skaber yderligere vigtige synergier, der giver mulighed for yderligere vækst i segmenter som Technology og Pharma & Healthcare. 

"Købet af SAL er et naturligt match for os og understøtter den fortsatte udvikling af vores organisation i Asien og på verdensplan. SAL's strategisk placerede kontorer vil styrke vores eksisterende set-up og styrke vores servicetilbud til vores eksisterende fælles kundeportefølje", forklarer koncernchef Allan Melgaard. 

Ved at kombinere de to organisationers erfaring og kapacitet vil der være mulighed for yderligere ekspansion inden for flere segmenter såsom forbrugerelektronik, teknologi og pharma og sundhedspleje, alle sektorer med et betydeligt vækstpotentiale.

Læs også: Værdisæt og fragtpriser får dansk producent til at trække sin produktion hjem fra Kina

Desuden vil en øget markedsandel inden for Asien, Fjernøsten Vestgående og Østgående Handelsruter i Stillehavet kombineret med SAL's store erfaring inden for grænseoverskridende forsyningskædeservices gøre det muligt for Scan Global Logistics at levere udvidede og forbedrede løsninger til sine kunder over hele verden. 

Et stærkt kulturelt match 

Udover de bemærkelsesværdige kommercielle synergier har et stærkt kulturelt match været et centralt punkt i SGL's opkøbsstrategi. 

"Fra starten var det tydeligt, at vores to virksomheder deler de samme værdier og den samme kundecentrerede tilgang. At blive en del af SGL giver vores medarbejdere mulighed for at være en del af SGL's utrolige rejse. Vores organisationers værdimæssige samspil vil hjælpe os med at skabe betydelige resultater for vores kunder i fremtiden og fremskynde organisationen mod at nå sine ultimative mål”, kommenterer Robert Rankin, der er administrerende direktør for SAL.

Infrastrukturen forbliver uændret, og alle 180 medarbejdere, herunder hele den øverste ledelse, vil spille en væsentlig rolle i virksomhedens fortsatte rejse. SGL's organisation vil vokse til over 500 medarbejdere i Kina og Hong Kong. 

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

02.04.2025GS1 Denmark

Sponseret

Kunderne skal opleve gennemsigtighed, når de handler hos os

02.04.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Byflou: Digitale prisskilte: En gamechanger for Byflous fysiske univers

01.04.2025DTU Learn for Life

Sponseret

Ny efteruddannelse på DTU i ESG-styring og -rapportering

31.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Jysk Caravan Center: Digitale prisskilte øger effektivitet og giver bedre kundeoplevelse

28.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale buffetskilte skaber overblik i kantinen hos FGU Midtjylland

26.03.2025GS1 Denmark

Sponseret

Undgå at deklarere al din emballage rød og spar penge

26.03.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

Hør mere om vores WeDoLifting skraldetalje

26.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Luxplus: Fra online abonnementsunivers til innovativ fysisk butik

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Toyota Material Handling A/S
Messe
Toyota Material Handling deltager på Transportmessen 2025

Mød os på på Transport 2025, som finder sted i Messecenter Herning d. 3-5. april. Få gratis adgang til messen – brug blot koden toyota2025, når du bestiller dine billetter online. Vi glæder os til at byde dig velkommen ved stand M9600.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Herning Messecenter

Brother Nordic A/S
Messe
Transport 2025

Skandinaviens førende fagmesse inden for transportbranchen.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Messecenter Herning

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001 Intern Auditor

På ISO 14001 Intern Auditor træner du forskellige auditeringsteknikker og -værktøjer, og hvordan du udfører intern audit af din virksomheds miljøledelsessystem i henhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

07.04.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Consafe Logistics
Webinar
Automation implementation fra A til Z

With warehouse automation set to double by 2030, many companies are prioritizing automation—but key questions arise. What should you automate and why? When should you involve your automation vendor? What are the critical success factors?

Dato

08.04.2025

Tid

10:00

Sted

Online