Robot-CEO tilfreds med opkøb: ”Vi er en styrket virksomhed”

I 2019 overtog RoboTool el- og teknikvirksomheden Kirchheiner. Halvandet år efter fulgte opkøbet af ingeniørvirksomheden Blaaholm A/S. Begge dele har vist sig at være en succes.

”Både vores køb af Kirchheiner for to år siden og Blaaholm for et halvt år siden har styrket RoboTool og vores ry som os, der løser de hårdeste automations-udfordringer", siger adm. direktør hos RoboTool, Leif Thomsen. Foto: RoboTool A/S..

09.06.2021

SCM.dk

”Vi har med købet af Blaaholm fået nogle virkeligt gode og løsningsorienterede kunder. Lynddahl Plast A/S er så tilfreds med vores løsninger, at de har næsten fordoblet deres ordrer siden overtagelsen. Alt i alt har det styrket RoboTool, og det har styrket vores ry som os, der løser de hårdeste automations-udfordringer”, fortæller adm. direktør, Leif Thomsen.

RoboTool A/S, der selv fremstiller, tester og opstiller effektive og velfungerende robotceller i alle former for produktionsmiljø, har for henholdsvis to og et halvt år siden opkøbt de to supplerende virksomheder Kirchheiner og Blaaholm A/S.

Samspillet mellem de tre virksomheder har vist sig at være en succes, hvor ekspertise fra én virksomhed har kunne løse en andens kundes problematikker:

Læs også: Amerikanske TransGroup bliver lagt sammen med Scan Global Logistics

”Vi skal levere yderligere to oprulningsanlæg til Lynddahl Plast, ud over de tre vi allerede har leveret til deres produktion af haveslanger. De to nye anlæg er til opvikling af massive plast-profiler. Her har vi kunnet bruge vores ekspertise fra Kirchheiner, der producerer opviklere til massive aluminiumsprofiler. På den måde går det hele op i en højere enhed”, forklarer Leif Thomsen i en pressemeddelelse.

Samtidig overtog RoboTool en stor database med tegninger i købet af Blaaholm, som nu hjælper virksomheden med at servicere Blaaholms tidligere kunder optimalt.   

”Tegningsarkivet gør os i stand til at lave effektiv support hos tidligere kunder, så de ikke skal starte forfra med nye leverandører. Her ligger frugterne af et stort udviklingsarbejde, som kan bruges ved genkøb og service. Det har vi benyttet os af, for eksempel da vi var ude at servicere Tulip med deres linje til pakning af supper i pose. Det oprindelige tegningsmateriale gjorde det muligt i en fart at reparere en nedbrudt robot, så pakningen hurtigt kunne genoptages”, siger en tilfreds Leif Thomsen og slutter:  

”Vi har kunnet levere eller skal levere samtlige ordrer, vi overtog i de to handler. Det er vi stolte af".

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025AGR

Sponseret

Økonomi i forsyningskæden kræver mere end omkostningskontrol

11.12.2025SCM.dk

Der er stadig langt mellem kvinderne i toppen af dansk erhvervsliv

11.12.2025SCM.dk

Månedens udfordring: Vores forsyningskæde skal kunne tilfredsstille mange forskellige behov

11.12.2025Inact ApS

Sponseret

Hvordan en kommerciel tilgang optimerede hele Frederiksen Scientific

08.12.2025Inact ApS

Sponseret

Wicked problems i supply chain

06.12.2025SCM.dk

Stort potentiale for håndtering af risikostyring og compliancekrav

05.12.2025SCM.dk

Danske familievirksomheder mærker voksende pres på omsætningen

04.12.2025Dansk Standard

Sponseret

ISO 14001:2026 på vej: Nye dokumentationskrav og integrering af klima og biodiversitet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle