PWT opnår bemærkelsesværdig lageroptimering med Apport WMS
Siden 2018 har PWT formået at reducere arbejdsstyrken på lageret med 25 %, samtidig med at de har opnået en forbedring på 25 % i plukkeeffektiviteten.
Om PWT Brands
PWT Brands er et førende nordisk modehus inden for herretøj, der både opererer i B2B, B2C og D2C. Med hovedsæde i Aalborg og en stærk tilstedeværelse i over 32 lande, tilbyder PWT Brands kvalitetsprodukter gennem sine fem stærke brands. Virksomheden er kendt for sit effektive og værdifulde samarbejde med store online og offline detailhandlere.
Fra fem lokationer til én
Med en vision om at forene fem forskellige logistikcentre under et tag stod PWT over for en række logistiske udfordringer. Med et lager på 10.000 kvm, 26.000 varenumre og et voksende behov for effektivisering, var virksomhedens eksisterende metoder, baseret på manuelle processer og forældede systemer, utilstrækkelige til at kunne understøtte virksomhedens vækst.
”Før vi fik Apport, rendte vi rundt med plukkesedler, plukkede efter dem og lavede selv forsendelsessedler efterfølgende.”
Jesper Iversen, Operations Manager
Det var altså afgørende for PWT at finde en løsning, der kunne modernisere deres lagerstyring, forbedre nøjagtigheden i lagerbeholdningen, og optimere plukkeprocesserne for at imødekomme den stigende efterspørgsel.
En brugertilpasset version af Apport
For at tackle omtalte udfordringer, valgte PWT en brugertilpasset version af Apport WMS. En løsning designet til at fungere uafhængigt af virksomhedens eksisterende ERP-system. Dette var afgørende for PWT, idet de så en fordel i at vælge en WMS-løsning, der opererer uden for ERP-systemets rammer. Gennem Apports lagersystem har PWT opnået …
Læs resten af kundecasen her.