Palcut går ind på det spanske og portugisiske marked
Den danske specialist i automatiske palleteringsløsninger, Palcut A/S, udvider forretningen til Spanien og Portugal. Virksomheden ser et stort potentiale for deres innovative løsninger til pakkelinjer i den store føde- og drikkevareindustri på den iberiske halvø.
Palcut A/S åbner etablerer sig med salgs- og supportkontor i Spanien. Kontoret blev åbnet den 1. november og dækker Spanien og Portugal med henblik på afsætning af deres fuldautomatiserede løsninger til antiskrid-papir i palleteringslinjer.
Baggrunden er en strategisk beslutning hos Palcut om, at man fremover ønsker supportere specielt føde- og drikkevareindustrien på den iberiske halvø, hvor der har været en betydelig stigning i automatiseringen og antallet af installerede robotter. Et potentiale der underbygges af en population på 60 millioner mennesker og mange turister i de to lande.
Bedre for bundlinjen og miljøet
”Den spanske føde- og drikkevareindustri udvikler sig stærkt i disse år, ikke mindst på pakkelinjerne, hvor brugen af robotter vinder frem. Så der er et stort potentiale for Palcut, siger Palle A. Christensen”, salgschef for Øst- og Sydeuropa hos Palcut.
”Palcuts løsning øger oppetiden og giver en betydelig reduktion af behovet for manuelt arbejde på palleteringslinjerne, og nu er den spanske fødevareindustri klar til at nyde godt af fordelene”, forklarer Palcuts nye salgschef for Spanien og Portugal, Xavi Llebaria.
Læs også: Emballageproducent vil genanvende paprør i ny bæredygtighedsstrategi
Derudover presser flere og flere detailkæder på for at reducere CO2-udleningen og udbyde bæredygtige varer, og her kan Palcuts løsninger stille dem stærkere, mener Xavi Llebaria. ”Palcuts løsning giver en stor reduktion i emballageforbruget i form af pap og plastic. Det forbedrer kundernes konkurrenceevne og stiller dem stærkere i forhold til detailhandlen.”
”Vi er glade for, at vi nu er i stand til at servicere både eksisterende og nye kunder med vores nye spanske set-up, og vi har store forventninger til at få et styrket fodfæste på den Iberiske halvø, fordi vi kommer tættere på de to markeder”, konkluderer Palle A. Christensen.
- KCP