Ovenpå opkøb leverer SDK FREJA stærkt årsresultat

Den nyligt sammenlagte virksomhed SDK FREJA har det bedste årsresultat nogensinde. Særligt i Norden og Holland er indtjeningen steget. I resten af verden følges der stille og roligt trop i takt med integrationen af de to virksomheder færdiggøres.

Det kommende regnskabsårs ser ledelsen i SDK FREJA frem til at udnytte den styrket position virksomheden har fået ovenpå sammenlægningen af de to logistikvirksomheder SDK A/S og FREJA Transport and Logistics A/S. Foto: SDK FREJA A/S.

22.06.2021

SCM.dk

For et halvt år siden ændrede SDK A/S navn til SDK FREJA, da shippingvirksomheden opkøbte 74,7 procent af FREJA Transport and Logistics A/S. Sammenlægningen af de to virksomheder har givet et boost til hele forretningen, som har haft et skelsættende år med fremgang.

Det flotte resultat med en stigning på 158 procent fra sidste år til i år, mener adm. direktør Søren Gran Hansen, viser, at SDK’s overtagelse af FREJA har været en succes.

”Med opkøbet havde vi tre mål: At skabe en ny stærk aktør inden for shipping, transport og logistikbranchen; at styrke den samlede markedsposition samt at bane vejen for fremtidig udvikling og vækst. Vi er allerede nået langt med alle tre mål”, siger han i en pressemeddelelse.

Læs også: Strategisk opkøb samler tre fryseteknologier i én virksomhed

Især Danmark, Finland, Norge, Sverige og Holland har leveret store fremskridt og kan rapportere om stærk indtjening. Polen fortsætter med at øge omsætningen i takt med, at kendskabet til FREJA stiger på det polske marked, og også Kina har opnået et tilfredsstillende resultat med positiv indtjening på trods af et svagt projektmarked.

”Integrationen af SDK’s eksisterende logistikaktiviteter med FREJA forløber efter planen. Med den styrkede markedsposition og en stærkere organisation, der har leveret en ekstraordinær indsats under pandemien, forventer vi at kunne udnytte mulighederne inden for det nye FREJA maksimalt. Vi står uden tvivl langt bedre rustet nu med nye og forbedrede kundeløsninger”, siger Ulrik Rasmussen, som er Group CEO for FREJA Transport & Logistics Holding A/S.

Forventninger til det kommende år

Selvom konsekvenserne af Covid-19 har ført til en længere periode med stor uforudsigelighed, har virksomheden holdt kursen. Ligeledes har SDK FREJA fremlagt en strategiplan, der vil sikre udviklingen af virksomheden gennem geografisk ekspansion, organisk vækst og yderligere opkøb.

Udstyret med denne strategi - og bakket op af et finansielt stærkt og engageret ejerskab - ser ledelsen i SDK FREJA frem til regnskabsåret 2021/2022. Her planlægger virksomheden at drage fordel af en stærkere strategisk platform til at levere nye og endnu bedre kundeløsninger, hvilket yderligere opkøb også skal hjælpe med.

”Vi vil ikke kun konkurrere på pris men vil i stigende grad maksimere de muligheder, der er ved at være en virksomhed med en bred vifte af produkter og tjenester. Opkøb er en væsentlig del af vores ambitiøse strategiplan. Vi har identificeret en række specifikke opkøbsmuligheder for yderligere at styrke SDK FREJAs strategiske markedsposition”, afslutter Søren Gran Hansen.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

18.04.2024SCM.dk

Logistikaktør går sikkerheden efter i sømmene

17.04.2024SCM.dk

Maersk opgiver at sælge containerfabrikker

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

11.04.2024SCM.dk

Ny retspraksis i Europa: Klimabeskyttelse som menneskeret

09.04.2024SCM.dk

Vigtigt skridt for den grønne omstilling

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle