Nyt onlinesupermarked til mindre virksomheder

Efter et udviklingsarbejde lancerer FoodService Danmark landets første B2B-onlinesupermarked. Hermed lukker fødevaregrossisten det hul i markedet, som mange mindre virksomheder har oplevet siden Metros lukning i december sidste år.

14.04.2015

SCM.dk

Om FoodService Danmark

FoodService Danmark er ejet af Dagrofa og omsætter for godt 4,5 milliarder om året og beskæftiger ca. 1.100 ansatte.

Virksomheden består af Dagrofa S-Engros, som med 30 engrosbutikker er Danmarks største cash & carry grossist, og Catering Engros, som er totalleverandør af fødevarer til professionelle.

Derudover er FoodService Danmark hel eller delvis ejer af selskaberne: HKI Ost, KødGrossisten, Prima frugt og SØRWI.

Det nye onlinesupermarked tilbyder dermed en effektiv ”one stop shop” til alle daglige forsyninger for mindre erhvervsdrivende. Med få klik føjer brugeren varer til kurven og betaler med kreditkortet – uden at skulle forlade kontoret, som det ellers er tilfældet i dag. Alle indkøb foretaget inden kl. 10.00 leveres dagen efter til adressen med Post Danmark, oplyser FoodService Danmark.

”Med dagrofaerhverv.dk lukker vi et hul i markedet. Hidtil har der ikke eksisteret et målrettet online B2B-supermarked, hvor mindre erhvervsdrivende let kan bestille og få bragt alle nødvendige fornødenheder i en virksomhed direkte til døren. Det er et marked, der så at sige har fået lov at stå uantastet med deres oplagte behov for en nem og effektiv adgang til at handle alle forsyninger og fødevarer fra dag til dag”, siger Henrik Clausen, adm. direktør i FoodService Danmark, og tilføjer:

”Med vores stærke kompetencer inden for e-handel, fødevarer og logistik har vi vurderet, at vi kunne opfylde det behov, der er i markedet”.

Henrik Clausen glæder sig samtidig over, at netop disse kompetencer har gjort det muligt at udvikle dagrofaerhverv.dk på meget kort tid.

Dagrofaerhverv.dk gik i luften 13. april, og lanceringen af online supermarkedet bliver understøttet af en større marketingindsats over for ca. 6.000 mindre virksomheder på tværs af landet.

Læs også: Omni-channel presser detailhandlen på profitabiliteten 

”Vi har en god forhåbning om, at mange erhvervsdrivende vil tage godt imod vores nye tilbud. Markedsundersøgelser viser, at rigtig mange mindre virksomheder ser en god idé i at fokusere energien på forretningen frem for dagligt at skulle runde supermarkedet for at købe service, køkkenruller, frugt, mælk, vin eller frokostvarer”, siger Henrik Clausen.

- JKK 

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

14.11.2024SCM.dk

Summit opfordrer til tværnationalt samarbejde i Norden for at skalere cirkulære løsninger

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online