Nyt onlinesupermarked til mindre virksomheder
Efter et udviklingsarbejde lancerer FoodService Danmark landets første B2B-onlinesupermarked. Hermed lukker fødevaregrossisten det hul i markedet, som mange mindre virksomheder har oplevet siden Metros lukning i december sidste år.
Om FoodService Danmark
FoodService Danmark er ejet af Dagrofa og omsætter for godt 4,5 milliarder om året og beskæftiger ca. 1.100 ansatte.
Virksomheden består af Dagrofa S-Engros, som med 30 engrosbutikker er Danmarks største cash & carry grossist, og Catering Engros, som er totalleverandør af fødevarer til professionelle.
Derudover er FoodService Danmark hel eller delvis ejer af selskaberne: HKI Ost, KødGrossisten, Prima frugt og SØRWI.
FoodService Danmark, som er ejet af Dagrofa-koncernen, har lanceret landets første onlinesupermarked målrettet mindre erhvervsdrivende. Via den digitale handelsplads www.dagrofaerhverv.dk kan mindre virksomheder finde alt inden for fødevarer og non food til frokost, mødeforplejning, receptioner og rengøring.
Læs også: Distribution af fødevarer kræver høj leveringskvalitet
Det nye onlinesupermarked tilbyder dermed en effektiv one stop shop til alle daglige forsyninger for mindre erhvervsdrivende. Med få klik føjer brugeren varer til kurven og betaler med kreditkortet uden at skulle forlade kontoret, som det ellers er tilfældet i dag. Alle indkøb foretaget inden kl. 10.00 leveres dagen efter til adressen med Post Danmark, oplyser FoodService Danmark.
Med dagrofaerhverv.dk lukker vi et hul i markedet. Hidtil har der ikke eksisteret et målrettet online B2B-supermarked, hvor mindre erhvervsdrivende let kan bestille og få bragt alle nødvendige fornødenheder i en virksomhed direkte til døren. Det er et marked, der så at sige har fået lov at stå uantastet med deres oplagte behov for en nem og effektiv adgang til at handle alle forsyninger og fødevarer fra dag til dag, siger Henrik Clausen, adm. direktør i FoodService Danmark, og tilføjer:
Med vores stærke kompetencer inden for e-handel, fødevarer og logistik har vi vurderet, at vi kunne opfylde det behov, der er i markedet.
Henrik Clausen glæder sig samtidig over, at netop disse kompetencer har gjort det muligt at udvikle dagrofaerhverv.dk på meget kort tid.
Dagrofaerhverv.dk gik i luften 13. april, og lanceringen af online supermarkedet bliver understøttet af en større marketingindsats over for ca. 6.000 mindre virksomheder på tværs af landet.
Læs også: Omni-channel presser detailhandlen på profitabiliteten
Vi har en god forhåbning om, at mange erhvervsdrivende vil tage godt imod vores nye tilbud. Markedsundersøgelser viser, at rigtig mange mindre virksomheder ser en god idé i at fokusere energien på forretningen frem for dagligt at skulle runde supermarkedet for at købe service, køkkenruller, frugt, mælk, vin eller frokostvarer, siger Henrik Clausen.
- JKK