Nye vertikale pluk- og lagerautomater kommer til Danmark

Den toneangivende leverandør på det europæiske marked af lager- og plukautomater Modula åbner en afdeling i Danmark. Det markerer begyndelsen på en ekspansion på de nordiske markeder og åbner for flere muligheder for de mange virksomheder, som er i gang med at automatisere lageret.

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.. Foto: Modula.

10.11.2023

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

Modula lancerede deres første lagerautomat i 1987 og har siden udviklet sig til at være en markant aktør på det globale marked for pluk- og lagerautomater til alle brancher og alle typer anvendelser med mere end 20.000 kunder.

Den nyeste afdeling i Danmark er den niende i verden, og den markerer ”en milepæl i virksomhedens vækstrejse og muliggør, at Modula kan tilbyde sine state-of-the-art produkter og tjenester til en endnu bredere vifte af virksomheder i regionen”, fremgår det af en pressemeddelelse fra virksomheden.

Læs også: 4 udfordringer og 5 løftestænger for hospitalslogistik

Den danske afdeling er den første af de planlagte nordlige afdelinger. ”Den vil give Modula mulighed for at arbejde tæt sammen med eksisterende og potentielle kunder i regionen og levere skræddersyede løsninger, der imødekommer kundernes specifikke pluk- og lagerbehov. Derfor har Modula ansat et team af erfarne fagfolk, der er velbevandret på det lokale marked, for at sikre, at kunderne får det højeste serviceniveau og den bedste support. For at forbedre kundetilfredsheden yderligere vil det resultere i hurtigere svartider omkring vedligeholdelse, teknisk support og konsultation”, lyder det videre i pressemeddelelsen.

”Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter", fortæller den nye administrerende direktør for MODULA Nordics Jørgen Ladefoged.. Foto: Modula.

Bred vifte af brancher

"Vi glæder os over åbningen af vores nye afdeling i Nordeuropa", siger Massimiliano Gigli, administrerende direktør og international salgsdirektør hos Modula og supplerer:

"Denne ekspansion er et bevis på vores dedikation til at levere topkvalitets-automatiserede lagerløsninger til vores værdsatte kunder." 

Modula har ansat Jørgen Ladefoged som administrerende direktør for Modula Nordics ApS: "Efter at have arbejdet i flere år inden for logistik og industriel automatisering søgte jeg en ny og spændende udfordring, der ville kombinere innovation, vækst og en vision for fremtiden. Modulas innovative løsninger viste sig at være svaret på, hvad jeg ledte efter. Det er en virksomhed, der konstant vokser og forpligter sig til at investere mere i det lokale marked, hvor den ser betydeligt potentiale".

Læs også: Arbejdskraft er en af forsyningskædens store udfordringer

Modula har nøje undersøgt behov og udviklingstendenser på det nordiske marked. Markedsundersøgelsen har vist, at Sverige har oplevet betydelige udviklinger inden for brancher som bilproduktion, informationsteknologi og elektronikproduktion. Danmark derimod kendetegnes ved styrker inden for pharma, teknologi, fødevareindustri, vedvarende energi og bæredygtighed. 

Løsninger med elasticitet

"Jeg tror, at Modula har de perfekte løsninger til markedet på grund af løsningernes evne til at tilpasse sig enhver størrelse, branche og anvendelse. Det arbejde, der er udført i de seneste år med lokale forhandlere, har tilladt os at opbygge kendskab til vores virksomhed, og vi vil fortsætte i denne retning for yderligere at etablere vores brand og gøre det kendt for alle virksomheder ved at udnytte vores internationale portefølje", siger Morten Hvenegaard, Area Sales Manager hos Modula. 

Modulas udvidelse til Danmark og i de andre skandinaviske lande er i overensstemmelse med virksomhedens mission om at styrke virksomheden globalt med innovative, pladsbesparende og bæredygtige lagerløsninger. Den nye afdeling vil supplere Modulas eksisterende globale netværk bestående af tre hovedkvarterer (Italien, USA, Kina, red.), ni afdelinger (Frankrig, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Mexico, Polen, Indien) samt mere end 100 forhandlere over hele verden og konsolidere virksomhedens position som en førende aktør inden for den automatiserede pluk- og lagerindustri. En ny afdeling i Sverige vil blive tilføjet allerede ved udgangen af året.

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Den moderne logistikterminal

En moderne logistikterminal er et komplekst anlæg, som spiller en stor rolle i effektiv styring, lagring og distribution af varer. Den fungerer som en central ‘hub’ for forskellige logistikaktiviteter, der samlet skal optimere forsyningskæden. Læs forskellige vinkler på, hvilke krav den moderne logistikterminal skal leve op til i form af for eksempel bygning, yard, software, hardware, bæredygtighed, arbejdsmiljø med mere.

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

Unused potential for Nordic companies – 23 billion euros tied up in unnecessary inventory

20.11.2024Optilon Danmark

Sponseret

18.11.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

15.11.2024WITRON Group

Sponseret

Successful change management in logistics automation

15.11.2024SCM.dk

53,8 millioner iskolde lager-m3 understøtter globale fødevarekæder

14.11.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Coolshop optimerer logistikken med Geek+

12.11.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde skaber ny generation af gaffeltruck

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online