16.06.2015  |  Lager & distribution

Ny app skal forbedre leveringsoplevelsen

Indhold fra partner Hvad er dette?

En ny app fra transportvirksomheden DPD skal gøre levering mere bekvemmelig for pakkemodtagere. App’en giver mulighed for en løbende kontakt mellem transportør og kunde.

Den britiske transportvirksomhed DPD er i efteråret 2015 klar med en ny app til pakkemodtagere, der skal forbedre deres leveringsoplevelse.

Læs også: Nyt projekt tester bagagerums-levering

Modtageren skal oprette en profil med sine særlige leveringspræferencer og får herefter adgang til en række nye services. Det bliver blandt andet muligt at se alle de varer, der er på vej, så man slipper for at tracke hver eneste pakke. Desuden kan kunden løbende ændre aftaler om levering med transportøren.

Varm velkomst
Den kommende app fra DPD bliver taget positivt imod af Steffen Pasgaard, koncerndirektør i softwarevirksomheden EDI-Soft, der tror, at den muligvis kan få flere transportører til at gå i samme retning. Han er særligt begejstret for den dialog mellem transportør og modtager, som app’en muliggør.

”Med DPD’s app kan transportøren få feedback fra modtageren om ønsket leveringstidspunkt og -sted, så leveringsproblemer mindskes eller helt elimineres. Det forbedrer leveringsoplevelsen for modtageren og ikke mindst transportøren”, siger Steffen Pasgaard.

Læs også: DHL: Skræddersyede kurertransporter er på vej frem

Han mener, at fleksibilitet og leveringsmuligheder er særlig vigtigt, når det kommer til webshops.

”Kunder vægter leveringsmuligheder højt, når de handler på nettet. DPD fortsætter trenden med fleksibilitet helt ud i sidste led af leveringen, og det kan have stor konsekvens for, hvilken webshop kunderne vælger at handle i”.

-SSM

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere