Ny app opkvalificerer hjemsendte medarbejdere

Der er hjælp at hente for de tusindvis af danskere, der lige nu ikke kan passe deres job inden for service, salg og ledelse. En ny app leverer et hav af kurser, der opkvalificerer og motiverer – og så er den gratis.

xx. Foto: Escalate ApS. .

04.02.2021

SCM.dk

Med en ny app kommer corona-hjemsendte medarbejdere lettere og bedre gennem den forlængede nedlukning. Appen hedder RESTART, den er gratis og henvender sig med kurser til alle, der arbejder inden for salg, service og ledelse.

Hjemsendelsesreglerne for virksomheder spænder normalt ben for, at man kan videreuddanne sine medarbejdere, når de er hjemsendt. Derfor vil det i mange tilfælde være medarbejdere i et lavere fagligt gear, som kommer retur. Og det er synd og skam, mener folkene bag RESTART, og pointere at man kan opkvalificere sig via appen uden at komme i konflikt med hjemsendelsesreglerne.

Læs også: Lederes løn stiger langsommere ovenpå corona

Når detail, restauration og servicehvervene forhåbentligt åbner til marts, vil kunderne `stå i kø` for igen at svinge dankortet. Derfor er det vigtigt, at medarbejderne er klar til at tage i mod kunder og gæster, så de kan få den gode oplevelse.

”Man skal aldrig lade en god krise gå til spilde, og selvom det hele ser lidt sort ud, er der lys i mørket”, siger Emil Hejlskov, der er CEO for Institut for Læringsdesign, i en pressemeddelelse og fortsætter: “Samfundssind kan være mange ting, og for mig handler det om at bidrage med de ressourcer man har. Vi er specialister i at skabe læringsplatforme, så det var en naturlig beslutning at sætte projektet i gang”.

Bag RESTART og de opkvalificerende kurser står erfarne kræfter fra Institut for læringsdesign. Med godt 100 års samlet erfaring i at udvikle og dygtiggøre mennesker, deler de nu gratis ud af deres bedste værktøjer. 

Læs også: 3 tendenser din netbutik vil møde i 2021

Actimo, som har sat system og teknologi til rådighed, har ifølge Emil Hejlskov givet projektet optimale muligheder i forhold til support, stabilitet og eksekveringstid på lynprojektet.

Han håber på at mange vil tage appen til sig.

”Jeg forestiller mig en hel by som via deres handelsforening tilmelder sig RESTART, og som efterfølgende får et fælles sprog for salg, samarbejde og kundehåndtering – en hel by som er mere klar end alle andre når det hele åbner – det er drivkraft nok for mig til at investere tid i projektet”, slutter Emil Hejlskov.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

17.04.2024SCM.dk

SBTi’s accept af klimakreditter er tegn på ny klimaøkonomi

17.04.2024SCM.dk

Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle