07.05.2021  |  Branchenyt

Nu ejer Panasonic hele Blue Yonder

I forvejen ejer elektronikgiganten 20 procent af Blue Yonder, der udvikler software baseret på kunstig intelligens. Nu går Panasonic så med til at købe de resterende 80 procent.

Sommeren 2020 købte Panasonic sine første 20 procent af Blue Yonder. De resterende 80 opkøber den japanske elektronikvirksomhed nu fra tidligere ejere, heriblandt New Mountain Capital og Blackstone Group.

Det skriver Blue Yonder i en pressemeddelelse.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Opkøbet skal ses i lyset af det tiltagende behov for intelligente forsyningskæder grundet coronapandemien og e-handlens stigende popularitet. Derfor mener de to virksomheder, at hver deres styrker vil komplimentere hinanden godt: Panasonics indenfor industriel ingeniør- og internetteknologi og Blue Yonders løsninger inden for optimering af forsyningskæderne drevet af kunstig intelligens (AI) og Machine Learning (ML).

Læs også: BILA styrker konkurrenceevne med opkøb af PJM

”Sammen vil vi kunne give vores kunder en unik konkurrencemæssig fordel”, siger Yasuyuki Higuchi, administrerende direktør for Panasonics Connected Solutions Company i en pressemeddelelse, og fortsætter:

”Der er stadig meget tab og stilstand i forsyningskæde operations, så gennem drastiske reduktioner af spildt arbejde og ressourcer, kan vi tilbyde bedre arbejdsveje og bidrage til en ledelsesreform. Samtidig kan vi bidrage til et bæredygtigt samfund ved at arbejde bevidst med begrænsede ressourcer. Jeg er sikker på, at ved slå Blue Yonder og Panasonics egenskaber sammen, kan vi skabe innovation i globale forsyningskæder”.

Transaktionen er blevet godkendt af både bestyrelsen for Panasonic og Blue Yonder.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere