Nem adgang til aflåste opgange øger onlinekøb af dagligvarer
Hos nemlig.com er antallet af ordrer, hvor der skal bruges en elektronisk nøgle for at komme, steget med 50 procent på én måned. Udviklingen kommer efter netbutikken har indgået et samarbejde med Bekey, der installerer digitale nøgler i opgange, så man hverken behøver at være vågen eller hjemme for at få sine varer.
Via et nyt samarbejde med den danske virksomhed Bekey, kan onlinesupermarkedet nemlig.com nu levere dagligvarer til aflåste opgange nat og dag uden at kunderne skal være hjemme, og det tilbud tager mange forbrugere til sig.
På blot én måned er antallet af ordrer til lejligheder, hvor der er blevet anvendt elektronisk nøgle, vokset med 50 procent. Alle ordrerne er blevet leveret til lejligheder uden at kunderne har været hjemme, og den løsning har flere forbrugere fået øjnene op for.
”Vi kan tydeligt se en tendens, hvor kunderne efterspørger enkle løsninger, når de handler dagligvarer på nettet. I takt med at flere danskere vender retur til en hverdag, hvor man fysisk tager på arbejde, kan det være svært at nå det hele i en travl hverdag. Her tilbyder vi nu Danmarks bedste grad af fleksibilitet, og denne løsning vil vokse sig meget større i resten af 2021”, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com.
Ikke kun til hovedstaden
Den store efterspørgsel kan især mærkes hos onlinesupermarkedets samarbejdspartner Bekey, der står bag den nøglefri løsning. Her tikker henvendelserne ind fra alle dele af landet fra kunder i ejendomme, der gerne vil have installeret den digitale nøgle.
”Vi kan se, at rigtig mange danskere gerne vil sikre adgang til deres opgang på en sikker, smart og digital måde. Lige nu modtager vi rigtig mange henvendelser fra borgere, der vil have Bekey installeret i deres opgang og det bestemt ikke kun i Storkøbenhavn. Kunder fra Århus, Odense, Roskilde, Esbjerg og mange andre dele af landet har skrevet sig op til at få løsningen, ligesom at vi siden opstarten af samarbejdet allerede har udrullet Bekey i flere ejendomme", siger Jannik Bray Christensen, der er administrerende direktør i Bekey.
Læs også: Online/offline-samspil bliver alfa omega for handelsvirksomheder
Nemlig.com lancerede muligheden for at få dagligvarer uden at være hjemme for cirka et år siden, hvor eneste krav er, at chaufføren kan sætte dagligvarerne ved hoveddøren. Den løsning er i dag den hurtigst voksende service af onlinesupermarkedets ordrer, og er indtil nu oftest benyttet af kunder, der bor udenfor større byområder.
- KCP