04.01.2021 | Branchenyt
Case: Mere end 400 Coop butikker har fået elektroniske hyldeforkanter
Indhold fra partner Hvad er dette?
Tilbage i 2010 fik den første Coop-butik elektroniske hyldeforkanter fra it-virksomheden, Delfi Technologies. Teknologien har udviklet sig meget siden da og i dag er løsningen taget i brug i mere end 400 af Coops butikker.
Tilbage i 2010 fik den første Coop-butik elektroniske hyldeforkanter fra it-virksomheden, Delfi Technologies. Teknologien har udviklet sig meget siden da og i dag er løsningen taget i brug i mere end 400 af Coops butikker.
Butik nr. 400 blev Irma på Islands Brygge, som har gennemgået en større ombygning, hvor der er investeret i flere tiltag til at forbedre indkøbsoplevelsen, herunder elektroniske hyldeforkanter.
Efter flere måneders ombygning, der har stået på i løbet af butikkens åbningstid, kan den lokale Irma-butik på Islands Brygge nu invitere kunderne indenfor til en forbedret oplevelse.
FLERE BEDRE OPLEVELSER TIL KUNDERNE
Udover elektroniske hyldeforkanter, så dækker den forbedrede indkøbsoplevelse over konceptet Infarm (vertical farming), hvor krydderurter dyrkes i butikken. Derudover et stort område med vinkøleskab, der forventes at blive særligt populært blandt de mange ekstra kunder i sommerperioden.
Læs også: Lyse fremtidsudsigter for københavnsk Irma-butik
Butikken har også fået en delikatesse med ”to-go” udvalg, hvor kunderne blandt andet kan hente dagens frokost eller aftensmad. Samtidig er der en specialafdeling til Irma-konceptet ”Grønt Måltid” med stort udvalg af veganske og vegetariske varer.
"Elektroniske hyldeforkanter og de andre nye tiltag skal være med til at give vores kunder en bedre oplevelse, når de besøger butikken." siger Anders Roed Larsen, butikschef, Irma Islands Brygge
I forbindelse med ombygningen er kundestrømmen ændret i forhold til den måde, som kunderne bevæger sig igennem butikken. Det betyder blandt andet, at kassen har fået en ny placering og det samme gælder frugt- og grøntafdelingen – alt sammen for at skabe en bedre oplevelse for kunderne.
ELEKTRONISKE HYLDEFORKANTER ER EN NØDVENDIGHED
Butikschefen har haft sin daglige gang i Coop siden 2007 og har været i flere andre butikker, der har haft elektroniske hyldeforkanter. Derfor kendte han i forvejen til systemet og fordelene, der blandt andet giver lettere arbejdsgange for personalet og frigiver tid til andre opgaver, når der ikke længere skal skiftes priser eller vareinformation på hylderne.
Læs også: Stor brugsforening opruster på alle fronter
- Jeg kender systemet fra mange andre Coop-butikker. Det er klart en fordel og vi er hele tiden et skridt foran med elektroniske hyldeforkanter, fortæller han.
Delfi Technologies har leveret stregkodeløsninger til Coop Danmark gennem mere end 25 år, herunder stregkodescannere, bonprintere og andet udstyr til kassen.
OM IRMA
Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og det andet ældste supermarked i Europa. Den første Irma butik så dagens lys i 1886 og lige siden begyndelsen har Irma stået for madglæde, kvalitet og ansvarlighed. I dag har Irma 70 butikker på Sjælland.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 100 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: BAUHAUS først med ny teknologi til Click & Collect
BAUHAUS har implementeret en ny løsning, der hjælper personalet med at plukke varer til Click & Collect. Ved hjælp af elektroniske hyldeforkanter og håndterminaler, er det blevet langt hurtigere og nemmere at finde vej til de rigtige varer.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Erfaren MENY-købmand viser vejen frem
Den 1. maj 2020 fik Dalgaard Supermarked, MENY Hørsholm, ny købmand. Her startede et generationsskifte med den erfarne købmand, Lasse Simonsen, i spidsen. Han vil fortsætte butikkens succesfulde rejse og har allerede introduceret flere nye tiltag.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Store ambitioner hos dansk legetøjskæde
Der er fuld fart på hos indehaveren af Kids Coolshop i Vordingborg og Næstved. Her har man netop åbnet nyt kæmpelager til webshoppen og de fysiske butikker. Samtidig er der investeret i elektroniske prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker
Det går godt for den privatejede, jyske supermarkedskæde Løvbjerg, som har oplevet stor fremgang i 2020 og kunne slutte året med 18% vækst. Kæden investerer derfor også i modernisering og flere digitale tiltag. Senest har Løvbjerg indført elektroniske hyl
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: En gang købmand – altid købmand
I begyndelsen af 2020 fik SPAR i Jyderup ny indehaver. I forbindelse med overtagelsen satte den nye købmand gang i en større opgradering af butikken. Nye tiltag skal give kunderne en forbedret oplevelse med blandt andet elektroniske hyldeforkanter.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Norske Byggfag vælger elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies
Med Breece elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies sikrer byggemarkedet, Byggfag Mehamn i Norge, altid samme pris og information på hylden som i kassen.
Indhold fra partner