08.06.2020 | Branchenyt
Case: Lyse fremtidsudsigter for københavnsk Irma-butik
Indhold fra partner Hvad er dette?
I hjertet af Københavns Nordvestkvarter finder man Irma Smedetoften. Området omkring Irma-butikken er en del af et byudviklingsprojekt, hvor blandt andet det lokale handelsstrøg skal styrkes.
Flere tiltag er undervejs for at fremme udviklingen i området omkring Irma Smedetoften. Et særligt byudviklingsprojekt og forbedringer af byrummet skal omdanne Smedetoften til et åbent torv med indbydende opholdsmuligheder, hvilket forventes at blive til områdets naturlige samlingssted i fremtiden.
Nærområdets forbedringstiltag giver lyse fremtidsudsigter for Irma Smedetoften. Området ved butikken skal forbedres og styrkes som kvarterets ’livlige hjerte’ og lokale handelsstrøg. Anlægsarbejdet forventes afsluttet ultimo 2020.
En moderniseret Irma oplevelse
Hos Irma Smedetoften kan man både foretage de planlagte dagligvareindkøb og lade sig inspirere af de hurtigere to-go måltider. Butikken er desuden blevet moderniseret efter nutidens trends med blandt andet veganerafdeling, delikatesse med to-go måltider og coffee to-go.
Tilbudsavisen fra Irma byder på masser af inspiration og dagligvarer af høj kvalitet. I butikken hos Irma Smedetoften bliver priserne desuden opdateret automatisk, hver gang der kommer en ny tilbudsavis – butikken har nemlig installeret elektroniske prisskilte.
Elektroniske prisskilte er en fordel i hverdagen
Forbedringerne i nærområdet kan medvirke til at Irma-butikken vil opleve en øget kundestrøm. Derfor er butikschefen også særligt glad for at have installeret elektroniske prisskilte.
- Jeg så et konkret optimeringsbehov og derfor ville jeg gerne have implementeret elektroniske prisskilte. Det er kun en fordel i forhold til at drive butik og det sætter vi stor pris på i hverdagen, fortæller butikschef Bendt Aagaard.
Med elektroniske prisskilte kan medarbejderne i højere grad koncentrere sig om kunderne og vareopfyldning fremfor at skulle bøvle med tidskrævende prisændringer på papir hyldeforkanter.
Irma er en del af Coop-familien, Danmarks største dagligvarevirksomhed, der driver butikskæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Irma, fakta, coop.dk og irma.dk. Coop Danmark har knap 1.100 butikker over hele Danmark, omkring 40.000 medarbejdere og en samlet omsætning på ca. 43 milliarder kroner.
Mere end 25 år med førende butiksteknologi til Coop Danmark
Delfi Technologies og Coop Danmark har gennem årene haft et tæt samarbejde, som startede for mere end 25 år siden. I dag har cirka 400 Coop-butikker skiftet papiret ud med elektroniske hyldeforkanter (ESL) – Breece-løsningen fra Delfi Technologies. Gennem tiden har Delfi Technologies blandt andet også leveret håndterminaler til statusoptælling, stregkodescannere og bonprintere til Coop Danmark.
Om Irma
Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og det andet ældste supermarked i Europa. Den første Irma butik så dagens lys i 1886 og lige siden begyndelsen har Irma stået for madglæde, kvalitet og ansvarlighed. I dag har Irma 70 butikker på Sjælland.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 100 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: BAUHAUS først med ny teknologi til Click & Collect
BAUHAUS har implementeret en ny løsning, der hjælper personalet med at plukke varer til Click & Collect. Ved hjælp af elektroniske hyldeforkanter og håndterminaler, er det blevet langt hurtigere og nemmere at finde vej til de rigtige varer.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Erfaren MENY-købmand viser vejen frem
Den 1. maj 2020 fik Dalgaard Supermarked, MENY Hørsholm, ny købmand. Her startede et generationsskifte med den erfarne købmand, Lasse Simonsen, i spidsen. Han vil fortsætte butikkens succesfulde rejse og har allerede introduceret flere nye tiltag.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Store ambitioner hos dansk legetøjskæde
Der er fuld fart på hos indehaveren af Kids Coolshop i Vordingborg og Næstved. Her har man netop åbnet nyt kæmpelager til webshoppen og de fysiske butikker. Samtidig er der investeret i elektroniske prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker
Det går godt for den privatejede, jyske supermarkedskæde Løvbjerg, som har oplevet stor fremgang i 2020 og kunne slutte året med 18% vækst. Kæden investerer derfor også i modernisering og flere digitale tiltag. Senest har Løvbjerg indført elektroniske hyl
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: En gang købmand – altid købmand
I begyndelsen af 2020 fik SPAR i Jyderup ny indehaver. I forbindelse med overtagelsen satte den nye købmand gang i en større opgradering af butikken. Nye tiltag skal give kunderne en forbedret oplevelse med blandt andet elektroniske hyldeforkanter.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Mere end 400 Coop butikker har fået elektroniske hyldeforkanter
Tilbage i 2010 fik den første Coop-butik elektroniske hyldeforkanter fra it-virksomheden, Delfi Technologies. Teknologien har udviklet sig meget siden da og i dag er løsningen taget i brug i mere end 400 af Coops butikker.
Indhold fra partner