Matas vinder Guldprisen for deres netbutik
Matas har først indenfor de seneste par år satset på e-handlen. I dag har de investeret i sådan en grad, at både nethandel og fysiske butikker gavner. Derfor vandt Matas både Guldprisen og Årets Omni-channel-virksomhed til E-handelsprisen den 12. november.
Danmarks dygtigste digitale virksomheder blev kåret og hyldet, da Dansk Erhverv afholdt E-handelsprisen i sidste uge. Her blev Matas i høj grad anerkendt for sin digitale butik: Virksomheden gik hjem med tre ud af de 12 priser.
De tre priser vakte selvsagt jubel hos Gregers Wedell-Wedellsborg, der er adm. direktør i Matas.
"Vi havde virkelig ikke regnet med at vinde, fordi vores konkurrenter er så hamrende dygtige. Derfor er jeg også så stolt - ikke mindst over de dygtige medarbejdere i Matas, der har arbejdet utrætteligt for det her. Det betyder alt - vi er så glade!"
Er kommet efter det
Udover prisen for bedste omni-channel-virksomhed, vandt Matas også hovedprisen – Guldprisen – mens deres samarbejde med e-handelskonsulenthuset Hesehus blev kåret til årets e-handelscase.
Læs også: 95 procent af detailhandlen er ikke Amazon-klar
”Et af de første møder jeg havde, da jeg begyndte i jobbet for fem år siden, var med Matas. Her fik jeg det indtryk, at det der e-handel altså ikke var noget, man så nogen stor fremtid i. Jeg skal love for, at den holdning er blevet ændret de sidste år. Virksomheden er i dag en absolut digital front-runner i Danmark, som arbejder ekstremt innovativt, formår at binde e-handel og fysisk handel sammen og samtidig kan bryste sig af nogle meget imponerende tal. Matas bør være en inspiration for alle virksomheder – både dem på nettet og dem på gågaden”, siger E-handelsdirektør for Dansk Erhverv, Niels Ralund.
I begrundelsen for Matas’ sejr skriver juryen: ”Virksomheden har investeret massivt i ny teknologi og givet de mange nye medarbejdere lov til at gå nye veje og søge innovative løsninger. Satsningen har båret frugt og Guldprisvinderen har både hævet indtjeningen og barren for, hvad danske netbutikker kan. Det smitter af på resten af branchen, der ligesom forbrugerne kan gå til årets vinder for inspiration og gode råd".
- KCP