Marks & Spencer går all in på RFID
Den engelske retailervirksomhed Marks & Spencer udvider sin brug af RFID-teknologi til at gælde 100 procent af forsyningskæden.
Den engelske retailkæde Marks & Spencer udvider brugen af RFID-teknologi til at gælde 100 procent af sine varer om to år mod de nuværende 80 procent i den enorme forsyningskæde. Det skriver aip-worldcongress.org.
I dag tracker Marks & Spencer allerede sine ti millioner afkølede fødevareprodukter med RFID. Nu skal det altså gælde hele forsyningskæden for retailkæden, der sidste år omsatte for 10,3 mia. pund (108 mia. kr.).
"At have det rigtige produkt på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt gør Marks & Spencer til en mere effektiv forretning og reducerer vores fodaftryk", siger Richard Jenkins, leder af Marks & Spencers RFID-program.
Læs også: Mitsui-Soko køber Prime Cargo
Den Leeds-baserede kæde var en af de første i verden til at implementere RFID-teknologien tilbage i 2001, da Marks & Spencer begyndte at tracke friske fødevarer.
-JPN