Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Nye logistikfunktioner i Oracle Cloud SCM hjælper kunderne med at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø. Foto: 123rf.com

11.03.2024

SCM.dk

Oracle introducerer nye logistikfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) for at hjælpe med at øge effektiviteten i virksomheders globale forsyningskæder. Opdateringerne til Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management – en del af Oracle Cloud SCM – hjælper kunderne med at optimere logistiske operationer ved at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.  

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø og hjælpe dem med at styre compliance, reducere sandsynligheden for handelsflaskehalse og minimere virkningen af løbende forsyningsafbrydelser. 

"De sidste par år har været hårde for globale logistikoperationer, og mange virksomheder har kæmpet for at tilpasse sig og beskytte deres operationer mod forstyrrelser”, siger Srini Rajagopal, Vice President of Logistics Product Strategy hos Oracle og fortsætter: 

"Med Oracle Cloud SCM kan virksomheder problemfrit styre globale transport-, handels- og distributionsprocesser. De kan forbedre driftshastigheden og -nøjagtigheden, optimere serviceniveauet, overholde lovgivningen og reducere konsekvenserne af afbrydelser i forsyningskæden”.

Nye funktioner i Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management:

• Forbedrede beslutningsstøttefunktioner: Giver kunderne mulighed for at kombinere transport- og handelsdata med andre operationelle data i Oracle Fusion Data Intelligence. Med udvidede data kan virksomheder tage bedre beslutninger og styrke den globale logistik ved at få et holistisk overblik over driften i realtid.

• Forbedret modellering af logistiknetværk: Hjælper logistikchefer med at modellere forskellige scenarier og sammenligne forskellige chaufførplanlægningsmuligheder. De forbedrede muligheder for modellering af logistiknetværk hjælper virksomheder med hurtigt at evaluere tidsplaner, forbedre beslutninger om transportopgaver og optimere flådens ydeevne. 

• Nyt handelsincitament: Giver kunderne mulighed for samtidig at automatisere support til flere landespecifikke handelsprogrammer. Ved at automatisere handelsdokumentation kan virksomheder reducere manuelle processer, forbedre nøjagtigheden og effektiviteten af deltagelse i handelsprogrammer og reducere told- og skatteomkostninger.

• Opdateret mobilapp til Oracle Transportation Management: Understøttelse af tredjepartsleverandører af transporttjenester og flådeforbundne chauffører hjælper app-brugere med at byde på lokale leverancer, indsamle faktiske beløb på tværs af leverancer og sende kortruter. De nye app-funktioner og den høje konfigurerbarhed forbedrer effektiviteten af logistikoperationer, da brugerne får en mere intuitiv og personlig oplevelse. 

• Forbedrede værktøjspaneler: Giver logistikchefer mulighed for hurtigt og nemt at oprette brugerdefinerbare værktøjspaneler med et samlet overblik over virksomheden. Med de nye muligheder for tilpasning af værktøjspaneler og datavisualisering kan virksomheder øge produktiviteten og træffe bedre forretningsbeslutninger. 

"Som et globalt firma med kontorer i 143 lande og territorier stræber vi konstant efter at gøre globale handelsaftaler mere synlige og centralt styre grænseoverskridende forretningsprocesser”, siger Gisele Belotto, Principal, Tax, International Tax - Trade and Customs hos KPMG og fortsætter:

"Ved at bruge mange af vores egne værktøjer i kombination med vores alliancepartneres har vi været i stand til at optimere vores globale handelsprocesser og handelsaftalekvalifikationer for at øge effektiviteten, sænke omkostningerne, forbedre kontrollen og reducere risikoen på tværs af vores forretning”. 

Læs også: Indien udfordrer Kinas status som verdens fabrik

"Med Oracle har vi været i stand til at øge produktiviteten og reducere den tid, det tager at behandle fragtomkostninger”, siger Satish Sharma, President APMEA hos Apollo Tyres. 

"Med Oracle Transportation Management er vores synlighed i forsyningskæden øget, hvilket har gjort det muligt for os at eliminere flere revisionskontroller og administrative opgaver omkring fragtregninger og revisionsprocesser. Virksomheden har oplevet en stor stigning i effektiviteten og en reduktion i antallet af fejl”, fortsætter Satish Sharma.

Kilde: Oracle

/ PiB

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

09.10.2024SCM.dk

Nyt nordisk samarbejde om forsyningssikkerhed

25.09.2024SCM.dk

Stål og beton med lavere CO2-aftryk lokker – teoretisk set

20.09.2024SCM.dk

Forsyningssikkerhed fordrer først og fremmest forberedelse

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 3

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 2

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 1

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online