Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Nye logistikfunktioner i Oracle Cloud SCM hjælper kunderne med at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø. Foto: 123rf.com

11.03.2024

SCM.dk

Oracle introducerer nye logistikfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) for at hjælpe med at øge effektiviteten i virksomheders globale forsyningskæder. Opdateringerne til Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management – en del af Oracle Cloud SCM – hjælper kunderne med at optimere logistiske operationer ved at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.  

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø og hjælpe dem med at styre compliance, reducere sandsynligheden for handelsflaskehalse og minimere virkningen af løbende forsyningsafbrydelser. 

"De sidste par år har været hårde for globale logistikoperationer, og mange virksomheder har kæmpet for at tilpasse sig og beskytte deres operationer mod forstyrrelser”, siger Srini Rajagopal, Vice President of Logistics Product Strategy hos Oracle og fortsætter: 

"Med Oracle Cloud SCM kan virksomheder problemfrit styre globale transport-, handels- og distributionsprocesser. De kan forbedre driftshastigheden og -nøjagtigheden, optimere serviceniveauet, overholde lovgivningen og reducere konsekvenserne af afbrydelser i forsyningskæden”.

Nye funktioner i Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management:

• Forbedrede beslutningsstøttefunktioner: Giver kunderne mulighed for at kombinere transport- og handelsdata med andre operationelle data i Oracle Fusion Data Intelligence. Med udvidede data kan virksomheder tage bedre beslutninger og styrke den globale logistik ved at få et holistisk overblik over driften i realtid.

• Forbedret modellering af logistiknetværk: Hjælper logistikchefer med at modellere forskellige scenarier og sammenligne forskellige chaufførplanlægningsmuligheder. De forbedrede muligheder for modellering af logistiknetværk hjælper virksomheder med hurtigt at evaluere tidsplaner, forbedre beslutninger om transportopgaver og optimere flådens ydeevne. 

• Nyt handelsincitament: Giver kunderne mulighed for samtidig at automatisere support til flere landespecifikke handelsprogrammer. Ved at automatisere handelsdokumentation kan virksomheder reducere manuelle processer, forbedre nøjagtigheden og effektiviteten af deltagelse i handelsprogrammer og reducere told- og skatteomkostninger.

• Opdateret mobilapp til Oracle Transportation Management: Understøttelse af tredjepartsleverandører af transporttjenester og flådeforbundne chauffører hjælper app-brugere med at byde på lokale leverancer, indsamle faktiske beløb på tværs af leverancer og sende kortruter. De nye app-funktioner og den høje konfigurerbarhed forbedrer effektiviteten af logistikoperationer, da brugerne får en mere intuitiv og personlig oplevelse. 

• Forbedrede værktøjspaneler: Giver logistikchefer mulighed for hurtigt og nemt at oprette brugerdefinerbare værktøjspaneler med et samlet overblik over virksomheden. Med de nye muligheder for tilpasning af værktøjspaneler og datavisualisering kan virksomheder øge produktiviteten og træffe bedre forretningsbeslutninger. 

"Som et globalt firma med kontorer i 143 lande og territorier stræber vi konstant efter at gøre globale handelsaftaler mere synlige og centralt styre grænseoverskridende forretningsprocesser”, siger Gisele Belotto, Principal, Tax, International Tax - Trade and Customs hos KPMG og fortsætter:

"Ved at bruge mange af vores egne værktøjer i kombination med vores alliancepartneres har vi været i stand til at optimere vores globale handelsprocesser og handelsaftalekvalifikationer for at øge effektiviteten, sænke omkostningerne, forbedre kontrollen og reducere risikoen på tværs af vores forretning”. 

Læs også: Indien udfordrer Kinas status som verdens fabrik

"Med Oracle har vi været i stand til at øge produktiviteten og reducere den tid, det tager at behandle fragtomkostninger”, siger Satish Sharma, President APMEA hos Apollo Tyres. 

"Med Oracle Transportation Management er vores synlighed i forsyningskæden øget, hvilket har gjort det muligt for os at eliminere flere revisionskontroller og administrative opgaver omkring fragtregninger og revisionsprocesser. Virksomheden har oplevet en stor stigning i effektiviteten og en reduktion i antallet af fejl”, fortsætter Satish Sharma.

Kilde: Oracle

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

15.07.2024SCM.dk

Maersk containerskib angrebet i Det Arabiske Hav

15.07.2024SCM.dk

Grønne lastbilchauffører får flere lademuligheder

18.06.2024SCM.dk

Det offentlige indkøb bør tage den grønne førertrøje på

17.06.2024SCM.dk

Indkøberne har kåret Danmarks bedste B2B webshop

11.06.2024SCM.dk

Landbrugets omstilling kræver nye værdikæder

03.06.2024SCM.dk

Klimarådet: Miljømærkede offentlige indkøb mangler politisk fokus

28.04.2024SCM.dk

Større sikkerhed for ansvarligt tømmer på vej

24.04.2024SCM.dk

Farvestoffer og additiver spiller hovedroller i dansk tekstilprojekt

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup