Logistikoperationer kan optimeres med nye funktioner

Nye logistikfunktioner i Oracle Cloud SCM hjælper kunderne med at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø. Foto: 123rf.com

11.03.2024

SCM.dk

Oracle introducerer nye logistikfunktioner i Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM) for at hjælpe med at øge effektiviteten i virksomheders globale forsyningskæder. Opdateringerne til Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management – en del af Oracle Cloud SCM – hjælper kunderne med at optimere logistiske operationer ved at øge synligheden, reducere omkostningerne, automatisere compliance og forbedre beslutningstagningen.  

Virksomheder står over for store udfordringer i forsyningskæden – fra mangel på komponenter, afbrydelser af forsyningsruter, skiftende globale handelsaftaler til skiftende kundeefterspørgsel. Logistikchefer har brug for fleksible og effektive processer til hurtigt at tilpasse deres forsyningskæder til det skiftende globale forretningsmiljø og hjælpe dem med at styre compliance, reducere sandsynligheden for handelsflaskehalse og minimere virkningen af løbende forsyningsafbrydelser. 

"De sidste par år har været hårde for globale logistikoperationer, og mange virksomheder har kæmpet for at tilpasse sig og beskytte deres operationer mod forstyrrelser”, siger Srini Rajagopal, Vice President of Logistics Product Strategy hos Oracle og fortsætter: 

"Med Oracle Cloud SCM kan virksomheder problemfrit styre globale transport-, handels- og distributionsprocesser. De kan forbedre driftshastigheden og -nøjagtigheden, optimere serviceniveauet, overholde lovgivningen og reducere konsekvenserne af afbrydelser i forsyningskæden”.

Nye funktioner i Oracle Transportation Management og Oracle Global Trade Management:

• Forbedrede beslutningsstøttefunktioner: Giver kunderne mulighed for at kombinere transport- og handelsdata med andre operationelle data i Oracle Fusion Data Intelligence. Med udvidede data kan virksomheder tage bedre beslutninger og styrke den globale logistik ved at få et holistisk overblik over driften i realtid.

• Forbedret modellering af logistiknetværk: Hjælper logistikchefer med at modellere forskellige scenarier og sammenligne forskellige chaufførplanlægningsmuligheder. De forbedrede muligheder for modellering af logistiknetværk hjælper virksomheder med hurtigt at evaluere tidsplaner, forbedre beslutninger om transportopgaver og optimere flådens ydeevne. 

• Nyt handelsincitament: Giver kunderne mulighed for samtidig at automatisere support til flere landespecifikke handelsprogrammer. Ved at automatisere handelsdokumentation kan virksomheder reducere manuelle processer, forbedre nøjagtigheden og effektiviteten af deltagelse i handelsprogrammer og reducere told- og skatteomkostninger.

• Opdateret mobilapp til Oracle Transportation Management: Understøttelse af tredjepartsleverandører af transporttjenester og flådeforbundne chauffører hjælper app-brugere med at byde på lokale leverancer, indsamle faktiske beløb på tværs af leverancer og sende kortruter. De nye app-funktioner og den høje konfigurerbarhed forbedrer effektiviteten af logistikoperationer, da brugerne får en mere intuitiv og personlig oplevelse. 

• Forbedrede værktøjspaneler: Giver logistikchefer mulighed for hurtigt og nemt at oprette brugerdefinerbare værktøjspaneler med et samlet overblik over virksomheden. Med de nye muligheder for tilpasning af værktøjspaneler og datavisualisering kan virksomheder øge produktiviteten og træffe bedre forretningsbeslutninger. 

"Som et globalt firma med kontorer i 143 lande og territorier stræber vi konstant efter at gøre globale handelsaftaler mere synlige og centralt styre grænseoverskridende forretningsprocesser”, siger Gisele Belotto, Principal, Tax, International Tax - Trade and Customs hos KPMG og fortsætter:

"Ved at bruge mange af vores egne værktøjer i kombination med vores alliancepartneres har vi været i stand til at optimere vores globale handelsprocesser og handelsaftalekvalifikationer for at øge effektiviteten, sænke omkostningerne, forbedre kontrollen og reducere risikoen på tværs af vores forretning”. 

Læs også: Indien udfordrer Kinas status som verdens fabrik

"Med Oracle har vi været i stand til at øge produktiviteten og reducere den tid, det tager at behandle fragtomkostninger”, siger Satish Sharma, President APMEA hos Apollo Tyres. 

"Med Oracle Transportation Management er vores synlighed i forsyningskæden øget, hvilket har gjort det muligt for os at eliminere flere revisionskontroller og administrative opgaver omkring fragtregninger og revisionsprocesser. Virksomheden har oplevet en stor stigning i effektiviteten og en reduktion i antallet af fejl”, fortsætter Satish Sharma.

Kilde: Oracle

/ PiB

Bredana Axcite A/S

Sponseret

Kan ældre ERP hæmme vækst?

PlanEven

Sponseret

Optimering af indkøbsprocesser med ordreportal

Relateret indhold

30.10.2024SCM.dk

Et nyt samarbejde løser et logistisk mareridt for transportvirksomhed

30.10.2024SCM.dk

Produktionsvirksomheder kan se frem til bedre vilkår med mindre bureaukrati

25.09.2024SCM.dk

Stål og beton med lavere CO2-aftryk lokker – teoretisk set

20.09.2024SCM.dk

Forsyningssikkerhed fordrer først og fremmest forberedelse

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 3

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 2

11.09.2024SCM.dk

Sådan kan indkøbere bidrage til mere bære- og modstandsdygtige værdikæder – del 1

30.08.2024SCM.dk

Tysk chokoladeproducent: Chokolade har nu den rette pris

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Roima Intelligence
Seminar
LOGIA WMS Roadshow - opnå bedre resultater på dit lager

Deltag og få indblik i, hvad dit lager kan opnå med WMS. Eksperter og WMS-brugere vil give dig konkrete råd til, hvordan du kommer i gang med lageroptimering ✅

Dato

31.10.2024

Tid

12:30

Sted

Scandic Aarhus Vest Rytoften 3, 8210, Aarhus V

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværksforsvar og angrebshåndtering

Vil du lære det nyeste inden for trusler, sårbarhed og malware – og samtidig blive skarp på kryptografiske løsninger?

Dato

31.10.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet

På kurset Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet, som også er et diplommodul, lærer du om planlægning, opbygning og drift af jernbaner. Kurset omfatter blandt andet simulering, procesanalyse og driftsanalyse angående både passager- og godstrafik.

Dato

01.11.2024

Tid

08:30

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Digitale forretningsstrategier og -modeller

Vil du have bedre forståelse for digital transformation og digitale strategier? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at vurdere og definere digitale forretningsstrategier, der skaber værdi for din virksomhed.

Dato

05.11.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
Nye krav til bek. 761/2024 om energisyn og klimasyn

Energistyrelsen udsendte den 1. juli 2024 den nye Bekendtgørelse 761/2024 om obligatoriske energiledelsessystemer og energi og klimasyn i visse virksomheder.

Dato

06.11.2024

Sted

Online