IFS leverer endnu et stærkt kvartal
Den massive vækst i 2020 er fortsat ind i første kvartal for IFS, der har kurs mod toppen af markedet for ERP- og forretningssystemer. Særligt to områder har turbo på: Cloud og service management. Erhvervslivets omstilling til mere servicebaserede forretningsmodeller er IFS’ hjemmebane.
Første kvartal bød på vækst på hele pladen for IFS. Salget af software rundede 883 millioner kroner, hvilket er en vækst på 13 procent i forhold til samme kvartal sidste år, mens salget af subscriptions steg med 24 procent til 736 millioner kroner. Subscription fees udgjorde således hele 80 procent af softwareindtægterne.
Det er dog især på de to indsatsområder, cloud og service management, IFS accelererer. Indtægterne fra cloud steg 102 procent i første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år, og salget af service management-løsninger steg med 103 procent.
Allerede i 2020 oplevede IFS stor vækst i efterspørgslen efter cloud og service management-løsninger, og det tog yderligere fart i første kvartal, hvor IFS lancerede sit Moment of Service-koncept og IFS Cloud. Begge lanceringer understøtter virksomheders transformation mod digitale og servicebaserede forretningsmodeller, herunder servitization hvor værdiskabelsen ligger i serviceydelser omkring de fysiske produkter.
Læs også: IFS-løsning skal finde fejl før den opstår i den amerikanske flåde
”Lanceringen af IFS Cloud i første kvartal er den største og vigtigste i virksomhedens historie. Det var en milepæl, som understøtter vores løfte om at hjælpe vores kunder med at blive mere servicedrevede. Omsætningsvæksten i vores cloud- og service management-løsninger viser, at vi har ramt plet med vores initiativer”, siger CEO i IFS Darren Roos.
Salget af cloudsoftware udgør nu 40 procent af de samlede softwareindtægter i IFS og 50 procent af subscription fees, hvilket er lidt af en milepæl for selskabet.
- KCP