10.06.2021  |  Innovation

IFS-løsning skal finde fejl før den opstår i den amerikanske flåde

Forebyggende vedligeholdelse er alfa og omega i den AI-løsning, som IFS sammen med Lockheed Martin skal levere til den amerikanske flåde. Ved at spotte fejlene før de opstår, kan personalet bruge mere tid på missioner end reparationer.

Den amerikanske flåde - U.S. Navy - har valgt IFS og Lockheed Martin som leverandør af en intelligent løsning, der skal håndtere vedligeholdelse, reparationer og eftersyn af mere end 3000 fly, skibe og landbaseret udstyr.  

Mens IFS bidrager med sin ekspertise indenfor softwareudvikling, kender Lockheed Martin til produktudvikling til sikkerheds- og luftfartsindustrien. De to er i forvejen tætte samarbejdspartnere, da IFS står bag det centrale vedligeholdssystem i Lockheed Martin. 

Løsningen indgår i den amerikanske flådes digitale transformation, der skal samle adskillige løsninger i et fælles logistikinformationssystem. Den kombinerer kunstig intelligens (AI), digitale tvillinger og predictive analytics til at forudse og reagere på potentielle fejl på flådens udstyr, før de opstår. Dette vil medvirke til at forbedre vedligeholdelse, reservedelslogistikken, flådeadministration i realtid og andre forretningsfunktioner for over 200.000 soldater. 

Læs også: Fadølsanlæg får overvåget deres ve og vel 24/7 af Carlsbergs nye FSM-løsning

”Vi vil give flådens personale redskaber, der er nemme og effektive at bruge med intuitive interfaces, strømlinede arbejdsgange, samt tidsbesparende, intelligente features. Her adskilte IFS sig ved at kunne levere alt i en samlet, klar-fra-hylden løsning”, udtaler Reeves Valentine, der er Vice President of Enterprise Sustainment Solutions hos Lockheed Martin.

- KCP

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere