Fadølsanlæg får overvåget deres ve og vel 24/7 af Carlsbergs nye FSM-løsning

Serviceforretningen skal vækste hos Carlsberg, og derfor investerer man i en digital transformation. Samtidig skal IoT spille en større rolle. Teknologi skal gøre det muligt at overvåge køleskabes og fadølsanlægs behov for reparationer, så man kan være på pletten, før det gælder – også mens de står ude hos kunder.

Brugen af nye teknologier skal løfte serviceforretningen hos Carlsberg et nøk opad. Foto: Carlsberg..

10.03.2021

SCM.dk

Carlsberg er i gang med at vækste sin serviceforretning og udvikle nye services og har i den forbindelse brug for en field service-løsning, der giver fuld kontrol over bryggeriets anlæg, hvad enten de står hos en kunde, på et af værkstederne eller lagrene.

Det blev den svenske softwarevirksomhed IFS, der vandt ordren hos på Carlsbergs fremtidige Field Service Management-platform (FSM). Carlsberg forventer allerede i den indledende implementering af øge effektiviteten i serviceforretningen med 10-15 procent som følge af mere strømlinede og præcise processer. 

Læs også: IoT-demoprojekt forbedrer Stenhøjs testfaciliteter

IFS-løsningen skal anvendes af både de kørende serviceteknikere og Carlsbergs servicecentre på de lokale markeder og vil styre alle serviceopgaver. Ud over at indeholde data om alle leverede fadølsudstyr og køleskabe, skal FSM-løsningen også opsamle IoT-data fra de anlæg, der står hos kunder og grossister. Data om anlæggenes historiske og aktuelle performance giver Carlsberg indsigt i behov for reparationer og forebyggende vedligehold, der vil sikre maksimal oppetid på anlæggene. 

I begyndelsen tages FSM-løsningen i brug Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen og Schweiz. Men løsningen giver også mulighed for at skalere efter behov, hvilket bliver nødvendigt, hvis alt går efter planen. Så skal læsningen nemlig rulles ud globalt.

- KCP

SCM.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

22.04.2025SCM.dk

Nyt projekt og 40 millioner skal styrke produktionen med AI og robotter

22.04.2025SCM.dk

Mangel på kompetencer og lovgivning bremser AI i virksomheder

16.04.2025SCM.dk

Ny robotteknologi skal ruste industrien til at navigere i en usikker verden

11.04.2025AGR

Sponseret

Effektiv lagerstyring starter med pålidelige data

08.04.2025SCM.dk

9 ud af 10 nordamerikanske CPO’er vil indføre AI-agenter i 2025

07.04.2025SCM.dk

Fransk gigant satser stort på kunstig intelligens

04.04.2025Columbus

Sponseret

Enhancing manufacturing with AI: Microsoft Copilot for Field Service explained

03.04.2025SCM.dk

Aktør præsenterer AI-genereret supply chain ’control tower’

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle