HowToRobot.com lancerer første prissammenligningstjeneste for industrirobotter

Virksomheder verden over kan nu for første gang nemt indhente tilbud og sammenligne priser på robot-relaterede produkter og ydelser. Den nye tjeneste fra danske HowToRobot.com gør det nemmere og billigere at have en robot mener adm. direktør Søren Peters.

”Vi håber at gøre priserne mere gennemsigtige på robotmarkedet. Dermed sparer virksomhederne på indkøbsomkostningerne – og får lettet noget af besværet med at have en robot”, forklarer Søren Peters. Foto: HowToRobot.com..

30.04.2021

SCM.dk

Det har hidtil været svært for virksomheder i industrien at gennemskue robotmarkedet og sammenligne priser på tværs af leverandører.

Dette problem har den digital robot-hub HowToRobot.com, som har hovedsæde i Danmark, fundet en løsning på. Platformen har netop lanceret den første digitale tjeneste, hvor virksomheder med robotter kan indhente tilbud på alt fra komponenter til vedligeholdelse, robotprogrammering og uddannelse af medarbejdere. Med flere tilbud i hænde kan virksomhederne for første gang nemt sammenligne priser.

”Vi ønsker at gøre det nemmere og billigere at have en robot i sin virksomhed”, forklarer adm. direktør for HowToRobot.com, Søren Peters.

Læs også: Robotter er din nye kollega på produktionsgulvet

Ambitionen med HowToRobot.com er at forandre en branche, der mangler gennemsigtighed. Fire ud af fem virksomheder indhenter nemlig ikke tilbud fra mere end én leverandør, når de har brug for noget til deres robotter, viser en undersøgelse foretaget af HowToRobot.com.

“Når kunderne ikke indhenter flere tilbud, ved de ikke, om de kunne have fået en mere fordelagtig pris eller bedre vilkår andre steder,” siger Søren Peters.

Den nye tjeneste gør det nemt for robotkunder at sende anmodninger om pristilbud ud til mere end 14.000 leverandører af robot-relaterede produkter og ydelser på verdensplan. I stil med lignende digitale platforme fra andre brancher, løser HowToRobot.com et stigende behov for at forbinde købere og sælgere ét samlet sted online.

Flere virksomheder har eksempelvis brug for at genforhandle serviceaftaler for deres robotter efter en bestemt periode. Ved at indhente sammenlignelige tilbud fra flere leverandører, sikrer de sig den mest fordelagtige handel.

Læs også: Covid-19 sætter yderligere skub i investeringer i softwarerobotter

”Vi håber at gøre priserne mere gennemsigtige på robotmarkedet. Dermed sparer virksomhederne på indkøbsomkostningerne – og får lettet noget af besværet med at have en robot”, afslutter Søren Peters.

HowToRobot.com blev grundlagt i Danmark i 2020, og gør det i dag muligt for virksomheder fra hele verden at indhente sammenlignelige pristilbud fra mere end 14.000 leverandører af produkter og ydelser relateret til industrirobotter og automationsløsninger.

Det er gratis at indhente pristilbud på platformen, og køberne er sikret anonymitet.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

21.11.2025SCM.dk

Forsyningskæden er cybersikkerhedens svageste led

20.11.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

PacsOn automatiserer ordreflowet med AI

20.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ny flagskibsbutik løfter standarden for elektronikhandel i Grønland

18.11.2025SCM.dk

Hybridtrusler rammer bredt og kræver målrettet cybersikkerhed

18.11.2025SCM.dk

Hackerangrebet der kostede 16,3 milliarder kroner

17.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Natur, ekspertise og moderne retail mødes i Nuuk

17.11.2025SCM.dk

Varmepumper er den billigste vej til grøn industriel varme

17.11.2025SCM.dk

Hummel styrker lageret i Padborg med ny AI-drevet robotplukning

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby