Genbrugsapp bruger Bring som ny fragtløsning
Cirkulær handel er i eksplosiv vækst og stadig flere og flere danskere vælger at købe brugt. Det mærker man tydeligt hos genbrugsappen Tise. I et nyt samarbejde vil Bring og Tise gøre det endnu nemmere at købe og sende brugt.
”Ambitionen med samarbejdet er at gøre det nemmere både at sælge og købe brugte varer. Genbrug er en vigtig brik i samfundets grønne omstilling. For at reducere udledningen i overensstemmelse med Paris-aftalen, er det afgørende at flere handler cirkulært – noget vi understøtter gennem smartere løsninger som den, vi nu tilbyder købere og sælgere på Tise”, siger Matilda Adelborg, pressechef hos Bring.
Samarbejdet i Danmark er ikke det første for Tise og den nordiske logistikkoncern. Siden 2021 har Posten Bring stået for leverancer mellem brugtplatformens norske købere og sælgere.
”Vi er utrolig glade for at kunne lancere Bring som ny fragtløsning på Tise. Vores kollegaer på det norske marked har i mange år arbejdet tæt sammen med Posten Bring med inspirerende kampagner og produktlanceringer. Så vi glæder os meget til at gentage succesen på det danske marked”, siger Lærke Djernæs, landechef hos Tise.
Læs også: Ny postlov puster liv i brevforsendelser
Brings fleksible C2C-tjeneste, der er tilgængelig på Tise, gør det nemt for private at sende pakker mellem Brings pakkeshops og bokse – helt uden behov for at printe labels. Bring og Tise har allerede etableret et godt samarbejde. For to og et halvt år siden investerede Bring i genbrugsplatformen Tise. Brugthandelsmarkedet bliver stadig mere populært, og i dag er halvdelen af danske kvinder i alderen 16-35 på Tise.
Kilde: Bring
/ PiB