29.01.2023 | Planlægning
Gør din service meget mere rentabel
Indhold fra partner Hvad er dette?
Burde kunderne leje dine produkter, frem for at købe dem? Hvor stor er fejlmargin i dine reparationer? Hvor mange kilometer kan du skære af teknikernes transport? Alt dette kan du udregne ret præcist, med den rette anvendelse af IoT og AR.
For industrivirksomheder er der mange forskellige muligheder for at optimere forretningen med data fra Internet of Things (IoT) og Augmented Reality (AR).
Brug IoT til at skabe en ny forretningsmodel til f.eks. mere SaaS eller til at tilbyde kunden indsigt og data via Power BI rapporter fra IoT data.
Brug IoT til at forudsige servicebehov og vær på forkant med egne eller kunders serviceintervaller. Når du kender servicebehovet kan du også lave langt mere rentable servicekontrakter. På den måde kan du undgå nedetid hos kunderne eller i egen produktion - og altid have de rette reservedele med ud - så undgår du også at dine teknikere skal køre rundt med et ukendt og kostbart varelager i bilerne, for med de rette data, ved de hvad de skal have med.
Du kan også bruge IoT og AR til at effektivisere din service - og minimere både oplæringstid og fejl. Her er et eksempel:
Når dine IoT-sensorer har opfanget, at en væske i maskinen er blevet for varm, så kan du på baggrund af denne info sende en servicetekniker ud til maskinen. Med det rette setup, kan du bruge denne data fra IoT sammen med Augmented Reality til at guide den servicemedarbejder, der skal udføre den pågældende service.
Augmented Reality er, hvor du bruger enten en tablet, en smartphone eller et par digitale briller (også kaldet 'smart glasses') til at se virtuelle data der 'live' tilpasses det du ellers ser omkring dig. F.eks. kan du få oplysninger om den maskine du ser på, igennem dine 'smart glasses' og få vist helt detaljeret, hvordan en reservedel udskiftes. Så bliver det ens hver gang - uanset hvilken tekniker der udfører arbejdet.
Der er mange muligheder - og mange gange handler det om at anvende de IoT data som virksomhederne allerede har - for mange industrivirksomheder er allerede i gang, men får slet ikke nok ud af investeringen. Men det er der råd for.
Se flere eksempler her >
SCM 4.0

Skab stabil indtjening trods svingende tider
Du har helt sikkert oplevet, at dine kunder pludselig ikke er nær så villige til at bruge eller investere penge, som de var førhen. De bruger længere tid på at træffe beslutningerne og derfor skal du tænke i nye baner for at skabe ny værdi med ny struktur
Indhold fra partner
Branchenyt

Undgå de klassiske fejl med struktureret dokumenthåndtering
Har du oplevet at få sendt et forkert eller forældet dokument til din kunde eller samarbejdspartner? Udover at en ustruktureret dokumenthåndtering sluger en masse unødig tid, så har det også store konsekvenser, når der opstår fejl.
Indhold fra partner
Produktion

5 områder hvor du med fordel kan forbedre din Business Central løsning
Digitalisering er mange ting og det kan være en udfordring at navigere i de utallige muligheder. Alt for mange virksomheder ender med et hav af systemer, er ikke taler sammen og som har et utal af funktioner, der slet ikke er nødvendige. Her er 5 fokustip
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

CFO guiden 2023 er klar
I nogle virksomheder interesserer CFO'er og andre ledere sig ikke for, hvilke CAD- og PLM-løsninger, der vælges til virksomheden. Og nogle kan endda helt fravælge en PLM-løsning. Så her er 2023-guiden til økonomidirektører i produktionsvirksomheder.
Indhold fra partner
Innovation

5 ting AR kan styrke i din værdikæde
Skal din virksomhed investere i Augmented Reality eller ej? Der er allerede mange succesfortællinger om AR projekter i industrien. Mød en håndfuld industrivirksomheder, der på hver sin vis har integreret brugen af AR i organisationen.
Indhold fra partner
Innovation

Registrering af data kan simplificeres i langt højere grad
Mange virksomheder oplever en markant bedre registrering af brugbare data fra eksempelvis produktionen og fra forhandlere, når det gøres enkelt med brugervenlige apps. Og det viser sig faktisk at være nemmere end man tror, at tilbyde de rette apps.
Indhold fra partner