Frankonia linker online- og offline shopping sammen
Den tyske jagtbutik, Frankonia, har besluttet sig for at implementere Breece System med elektroniske hyldeforkanter (ESL) fra Delfi Technologies i alle deres butikker, for at linke kundernes indkøbsoplevelse sammen online såvel som fysiske butikker.
Frankonia i Tyskland blev grundlagt i 1908 og har siden da udviklet sig til at være markedsleder inden for jagtudstyr med mere end 40.000 produkter på hylderne.
Læs også: Ny løsning optimerer butikker hos Lysmesteren
For at sikre den samme indkøbsoplevelse samt produktinformationer på tværs af alle deres salgskanaler, har Frankonia indgået et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies, som har erfaring med implementering af mere end 10 mio. elektroniske hyldeforkanter fordelt på over 2.000 forskellige lokationer rundt omkring i Europa.
- Vi kender Delfi Technologies fra deres erfaring med andre kæder i detailhandlen og fandt ud af, at deres Cloud-baserede ESL-løsning var ideel til vores behov, siger Svenja Horz, projektansvarlig for alle Frankonia-butikker.
Nemt at bruge cloud-baseret ESL-løsning
Valget faldt på Delfi Technologies’ løsning med elektroniske hyldeforkanter, da den er cloud-baseret og yderst brugervenlig. Samtidig er implementeringen enkel med en simpel infrastruktur, der ikke kræver meget for at komme i gang.
- Baseret på de gode resultater fra pilotprojektet med Delfis ESL-løsning besluttede vi at udrulle løsningen i alle vores butikker. Dette giver os mulighed for at sikre en gnidningsfri administration af vores produkter og produktinformationer, samt muligheden for at reagere langt hurtigere, siger Jens Meister, salgschef hos Frankonia.
Han bliver suppleret af Svenja Horz, som forklarer:
- Kombinationen af cloud-løsningen og den lette infrastruktur gør hele installationsprocessen meget simpel og ligetil.
Binder online og offline sammen
De elektroniske hyldeforkanter er fuldgrafiske, hvilket betydet at Frankonia kan sætte alt hvad de ønsker på hyldeforkanterne - tekst, logoer, stregkoder osv. Derudover har Frankonia også inkluderet QR-koder for at forbinde deres fysiske salgskanal med deres online platform www.frankonia.de.
Læs også: Digital skiltning giver mere tid til kunderne hos 3
Med ESL-løsningen kan Frankonia sikre den samme prissætning både online og offline, hvilket giver dem et højt niveau af fleksibilitet når det kommer til prisændringer - alt kan ændres i løbet af få sekunder på tværs af deres salgskanaler.
- Det er blevet meget lettere og hurtigere at arbejde med specielle kampagner, da det ikke kræver en langsommelig og tung proces med at udskifte papirskilte i alle butikkerne, siger Jens Meister.
Om Frankonia
Frankonia er grundlagt i 1908 og er tysk markedsleder inden for jagt og sportsskydning. Virksomheden administrerer 24 butikker fordelt i hele Tyskland samt en online-platform bestående af udstyr til jægere, landmænd og samlere samt tøj af høj kvalitet og eksklusivt udendørsudstyr.
Om Delfi Technologies.
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.