07.09.2021  |  Planlægning

Fra lead til loyal kunde: Kan I håndtere hele kunderejsen i ét system?

Indhold fra partner Hvad er dette?

De fleste Field Service løsninger giver en lang række servicefunktioner. Til gengæld halter det et andet sted: Der mangler sammenhæng til data, historik og resten af kunderejsen. Se hvad du går glip af, hvis ikke dit Field Service system er smeltet godt sammen med CRM-systemet.

De fleste virksomheder med kørende serviceteknikere benytter sig i dag af en digital Field Service-løsning. Formålet er blandt andet at optimere ruter, planlægge arbejdsdagen og øge indtjeningen på serviceafdelingen. 

De seneste år er der kommet mange mindre, uafhængige Field Service systemer på markedet.

I dag finder du ofte et væld af funktionaliteter til Service Management og kundekontakt, som fx: 

  • Kontaktinformationer
  • Salgsopfølgning
  • Supportopkald
  • Serviceteknikere
  • Informationsdeling
  • Ledelsesrapportering
  • Opgaveplanlægning
  • Serviceaftaler

Hvad er problemet så?

Hvis du kan flere af ovenstående funktioner, skulle man tænke, at virksomheden er godt dækket ind til at kunne dyrke et langvarigt forhold til kunden? 

Problemet er bare, at disse funktioner sjældent kan håndteres samlet i ét system for medarbejderne med kundekontakten. Serviceteknikeren anvender sit Field Service-system, og salgsmedarbejderen sidder i et andet, afkoblet CRM-system. 

Derfor skal mange virksomheder forsøge at integrere systemer, som sjældent taler sammen, fordi de er bygget på forskellige platforme. Dette gør dig for afhængig af leverandøren på din Field Service-løsning, som i øvrigt også er svær at overdrage til en anden it-partner.  

Svært at følge og optimere kunderejsen

Af disse årsager bliver det komplekst at følge hele kunderejsen – fra nyt lead til loyal, selvbetjenende kunde. Fordelene mangler ved at kunne samle processer og data i ét system.

Derfor går mange danske virksomheder glip af de teknologiske muligheder, der understøtter faktureringsgrad, salgsmuligheder, opsalg, mersalg og kundefastholdelse. 

Dynamics 365 Field Service samler data og funktioner

Microsoft Dynamics Customer Engagement (CRM) indeholder Field Service. På den måde kan I understøtte alle service management funktioner og kunderejsen i ét og samme system. 

I et tidligere webinar gennemgik vi hvordan Dynamics 365 samler forretningen og sikrer bedre data-flow og kommunikation mellem salgs- og serviceafdelingen. Læs nærmere om det på bredanasolutions.dk eller se det fulde webinar her.

Mere fra Bredana Solutions A/S

Bredana Solutions A/S

https://www.bredanasolutions.dk/

Med over 30 års ekspertise fra branchen, optimerer og digitaliserer vi arbejdsgange og processer med Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV), Sales & Marketing (CRM) og Field Service. Kernen i vores virksomhed er, at vi forstår din forretning - og derfor er mange af vores konsulenter hentet fra industrien, hvor de selv har arbejdet med produktion, logistik eller…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere