Erfaren MENY-købmand viser vejen frem
Den 1. maj 2020 fik Dalgaard Supermarked, MENY Hørsholm, ny købmand. Her startede et generationsskifte med den erfarne købmand, Lasse Simonsen, i spidsen. Han vil fortsætte butikkens succesfulde rejse og har allerede introduceret flere nye tiltag.
Den 1. maj 2020 fik Dalgaard Supermarked, MENY Hørsholm, ny købmand. Her startede et generationsskifte med den erfarne købmand, Lasse Simonsen, i spidsen. Han vil fortsætte butikkens succesfulde rejse og har allerede introduceret flere nye tiltag, herunder elektronisk prisskiltning.
Dalgaard Supermarked har fået nyt købmandspar med Lasse Simonsen i front sammen med hans hustru Kristine Simonsen ved hans side. Begge er opvokset i lokalområdet og bor i dag Rungsted. De kender nærområdet godt og har været trofaste kunder i supermarkedet. Lasse Simonsen er tidligere købmand i Virum Supermarked, der også er en del af MENY-kæden.
Læs også: Case: Mere end 400 Coop butikker har fået elektroniske hyldeforkanter
- Lisbeth Dalgaard, den tidligere købmand, har opbygget et unikt supermarked med en helt særlig stemning. Vi ønsker at videreudvikle supermarkedet med et lokalt fokus i tæt samarbejde med butikkens dygtige medarbejderstab, siger Lasse Simonsen.
Med i front på mange områder
I 1999 var Lasse Simonsen også købmand i det supermarked, som var det første i Danmark til at introducere elektroniske hyldeforkanter. Dengang var teknologien dog en helt anden og der er sket en enorm udvikling siden da.
Ifølge Lasse Simonsen er MENY-butikken i Hørsholm i dag blandt landets førende inden for ferskvarer med en stor afdeling til slagter, fisk og delikatesse. Derudover ønsker købmanden også at kunne profilere butikken på at være førende inden for den teknologiske udvikling.
Læs også: Case: Stor brugsforening opruster på alle fronter
- Vi har indført den seneste teknologi i forhold til elektroniske hyldeforkanter fordi det giver butikken et bedre udseende og kunderne bedre kan se priserne. Men det er mere end bare praktik – priserne bliver rettet med det samme og over tid vil det også have en positiv indvirkning på vores bruttoavance, forklarer Lasse Simonsen.
Delfi Technologies har leveret løsningen til MENY-butikken, der er en del af Dagrofa-koncernen. Mere end 220 Dagrofa-købmænd har i dag taget samme løsning til sig.
Teknologi skal gøre det lettere at drive butik
Når det kommer til at introducere ny teknologi, så handler det for købmanden om at gøre det nemt for medarbejderne, så de lettere kan håndtere de daglige opgaver. På den måde ønsker købmanden at teknologi skal bruges til at gøre det lettere at drive butik.
Læs også: Case: Lokalt supermarked går forrest i udviklingen
Butikken har desuden også fået nyt kønummersystem, der er databaseret og kan beregne forventet køtid i afdelingen for ferskvarer. Men det stopper ikke her. Købmanden har en ambition om hele tiden at være på forkant og være med til at teste nye tiltag af, så butikken kan blive ved med at udvikle oplevelsen for både kunder og medarbejdere.
Om MENY
MENY er hele Danmarks fødevaremarked og er ejet af Dagrofa sammen med landets selvstændige købmænd. Kæden består af ca. 113 butikker i Danmark og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager & logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies har mere end 30 års erfaring fra branchen og er vokset markant de senere år. I dag råder virksomheden over mere end 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.