E-handelsbutikker har ikke styr på data

Plutonic Media har lavet en omfattende markedsundersøgelse blandt 231 danske Shopify webshops, der afslører, at succes i branchen kræver en harmonisk balance mellem avanceret dataindsigt, omkostningseffektivitet og en agil markedsføringsstrategi.

”De mest succesfulde e-handelsvirksomheder i Danmark er dem, der ikke blot følger digitale trends, men forstår at integrere data, finansiel indsigt og kreativ markedsføring til at skabe unikke kundeoplevelser og bæredygtig vækst”, udtaler Loui Kiær, administrerende direktør hos Plutonic Media. Foto: Plutonic Media

19.01.2024

SCM.dk

Resultaterne fra undersøgelsen indikerer, at succesfulde virksomheder har en resultatbaseret fremgangsmåde og formår at mestre tre afgørende forretningsprincipper: En kombination af datahåndtering, omkostningsstyring og en alsidig markedsføringsstrategi.

”De mest succesfulde e-handelsvirksomheder i Danmark er dem, der ikke blot følger digitale trends, men forstår at integrere data, finansiel indsigt og kreativ markedsføring til at skabe unikke kundeoplevelser og bæredygtig vækst”, udtaler Loui Kiær, administrerende direktør hos Plutonic Media.

Mange danske webshops udnytter endnu ikke det fulde potentiale af datahåndtering. Kun 9,4 procent af de adspurgte respondenter føler, at de har fuldstændig styr på deres data. Hele 41,4 procent ved ikke, om de har opsat server-side tracking. Det understreger, at kun et fåtal formår at mestre de mere komplekse aspekter af data og udnytte dem til deres fordel.

”Et slående resultat fra vores markedsanalyse er graden af usikkerhed omkring datastyring i e-handelsbranchen. Det viser, at mens data er det moderne erhvervslivs nye valuta, er der et presserende behov for, at virksomhederne dygtiggør sig i at indsamle, analysere og handle på baggrund af disse informationer”, siger Loui Kiær.

Læs også: Nye muligheder for digitale forhandlere

En forståelse for anvendelse af data spiller en afgørende rolle for virksomheder, der oplever succes med e-handel. En af de måder, man nemt kan få et overblik over sin data, er ved brug af tredjepartsværktøjer. På trods af det, er der hele 59,7 procent af de adspurgte respondenter, der endnu ikke benytter sig af nogle former for tredjepartsværktøjer til at måle profit af deres markedsføringsindsatser.

Kun 31,4 procent af de adspurgte har svaret ja til, at de har opsat server side tracking.

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

02.05.2024SCM.dk

Maersk overskud på 208 mio. dollar i Q1

02.05.2024SCM.dk

Aabenraa Havn sætter ny rekord

30.04.2024SCM.dk

COO vil industrialisere COOP’s processer

29.04.2024SCM.dk

Virksomheder får hjælp til at navigere i AI-landskabet

26.04.2024Norris Print-Tech A/S

Sponseret

Zebra MC9400 & MC9450 håndterminaler

25.04.2024SCM.dk

Nyt intelligent værktøj udregner klimadata for elektronikprodukter

24.04.2024SCM.dk

Robotter gør en arbejdsplads mere effektiv og attraktiv

24.04.2024TrueCommerce

Sponseret

WEBINAR: E-fakturering i Tyskland

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle