14.05.2013  |  Branchenyt

E-handel styrker produktiviteten

Indhold fra partner Hvad er dette?

B2B-handelsvirksomheder, der sætter skub i deres e-handel, opnår højere produktivitet.

Det kan godt svare sig for B2B-handelsvirksomheder at satse mere på salg via nettet. Ifølge Dansk Industris (DI) nye e-handelsindeks oplever 60 procent af de B2B-virksomheder, hvor e-handlen står for mere end 40 procent af omsætningen, at deres produktivitet i høj eller meget høj grad er forøget.

Det indikerer ifølge DI, at produktiviteten stiger i takt med, hvor stor en del af virksomhedens omsætning, der kommer fra e-handel.    

Ifølge formand for DI’s E-businessudvalg, Kim Øxenholt, skyldes stigningen i produktiviteten, at e-handel fjerner en masse rutinearbejde i virksomheden.

Som marketing- og e-businessdirektør i grossistfirmaet Lemvigh-Müller oplever Kim Øxenholt, at e-handel er et af de væsentligste parametre til at øge effektiviteten med, fortæller han til ugeskriftet DI Business.

- JKK

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere