Motorola opruster for at tage livtag med Norden

Smartphone-forretningen Motorola har haft en global vækst på over ti procent i det seneste regnskabsår sammenlignet med året før. Nu skifter virksomheden gear med et specifikt fokus på det nordiske marked.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. Foto: Motorola

10.07.2024

SCM.dk

I Norden og Europa er Motorola vokset hurtigere end branchen på det seneste. I Europa opnåede virksomheden sin højeste omsætning, markedsandel og rentabilitet i et årti i første kvartal af 2024, hvilket betyder, at virksomheden har store muligheder for at udvikle sin forretning i Norden.

”Jeg er meget stolt af de resultater, vi allerede har opnået, og som vi vil kunne opnå med det endnu stærkere team, vi nu har på plads. Vi ser en stor efterspørgsel efter mobiler med attraktivt design, høj sikkerhed, innovative funktioner og fremragende ydeevne, både fra forbrugere og erhvervsbrugere. Vi har også mange spændende lanceringer i vores pipeline”, siger Oscar Thunström, General Manager for Motorola Nordic. 

For at fremskynde markedsføringen og kendskabet til brandet i Norden har Motorola ansat Stine Jespersen som ny nordisk marketingchef. Hun har 15 års erfaring inden for marketing, ledelse, projektledelse og design. Stine kommer senest fra en stilling som marketingdirektør hos ASUS Nordic og startede hos Motorola i efteråret 2023.

”Jeg ser meget frem til at løfte Motorolas brand på en måde, der vækker genklang hos vores vigtigste målgrupper og hjælper med at positionere os som en smart og innovativ virksomhed”, siger Stine Jespersen.

Til stillingen som Trade Marketing Specialist i Norden blev Niklas Alm rekrutteret sidste år. Han bliver ansvarlig for Motorolas Field Team, som består af fire personer, der arbejder med at styrke og udvikle detailkanalen. Niklas har 20 års erfaring fra detailhandel, e-handel, forbrugerelektronik og telekommunikation, bl.a. fra Elgiganten.

”Jeg brænder for alle aspekter af vores salg, og jeg glæder mig meget til at styrke Motorolas tilstedeværelse i alt fra butikker til præsentation og synlighed”, siger Niklas Alm.

Læs også: Maersk har trukket sig - DSV fortsat med i budkrig om DB Schenker

Derudover er yderligere to personer kommet til med fokus på henholdsvis supply og 4P (Product, Price, Position, Promotion), og teamet vil blive yderligere udvidet med to personer til salgsafdelingen, som forventes at starte i efteråret i år. Sammen med Lenovo Group investerer Motorola i at udvide sine AI-baserede tjenester fra pc'er til telefoner og tablets for at skabe sømløse samarbejdsmuligheder mellem de forskellige enheder. Et eksempel er den nyligt lancerede foldbare razr 50 ultra, som kombinerer design med den nyeste AI-teknologi. 

Kilde: Motorola

/ PiB

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes – øg resiliensen i forsyningskæden

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

20.12.2024SCM.dk

Ny bæredygtighedscertificering kan hjælpe med nyt emballagedirektiv

18.12.2024SCM.dk

International lederprofil skal stå i spidsen for Danske Fragtmænd

18.12.2024WITRON Group

Sponseret

How intercultural teams help WITRON to evolve

18.12.2024SCM.dk

Wrist Ship Supply køber op i Brasilien

18.12.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Second Life Truck – Hvor økonomi og miljøhensyn går hånd i hånd

17.12.2024Descartes

Sponseret

AI vil få stor indflydelse på den danske transport- og logistikindustri

17.12.2024SCM.dk

Odense får et nyt stort produktionsanlæg til mange milliarder og et kæmpe lager

17.12.2024SCM.dk

Intelligente ventilatorer udløser stor AI-pris

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Webinar
Jorden under pres: “De Planetære Grænser”

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Jagten på at skabe en bedre fremtid

Sådan lyder én af mange spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
BV Talks - Om Bæredygtighed

BV Talks er en helt ny webinarrække, hvor du kan høre engagerede fagpersoner med noget på hjerte fortælle om deres passion og dele ud af erfaringer, visioner og måske endda praktiske løsninger.

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Mere sikkerhed - mindre aftryk

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - dag

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

27.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Grundlæggende objektorienteret programmering

Vil du opkvalificere dine evner inden for objektorienteret programmering? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at designe objektorienterede programløsninger for din virksomhed.

Dato

27.01.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup