12.02.2019  |  Branchenyt

DHL kan profitere af Brexit – på kort sigt

På den korte bane kan Brexit give DHL øgede indtægter, mener topchef Frank Appel, der dog hellere vil fokusere på de langsigtede, negative konsekvenser. Forberedelserne til et no-deal Brexit er i gang.

”Vores forretning går ud på at håndtere komplekse situationer”. På den baggrund mener topchefen for Deutsche Post DHL Group, CEO Frank Appel, at den tyske logistikgigant kan profitere af det forestående Brexit – i hvert fald på den korte bane.

Det skriver BBC, som talte med Appel under World Economic Forums årlige konference i schweiziske Davos i slutningen af januar.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

I samme åndedrag understreger Frank Appel således, at han ikke mener, Brexit vil være ”en god idé” for hverken EU eller Storbritannien på længere sigt. Men med DHL’s ekspertise in mente, kan et eventuelt no-deal-scenarie altså godt give kortsigtede gevinster for selskabet.

Læs også: Novo fylder insulinlagrene inden Brexit

Af samme årsag har DHL, som har 54.000 ansatte i Storbritannien, da også allerede fuld gang i forberedelserne til et britisk farvel til EU uden en aftale, hvilket ikke er et usandsynligt udfald pt. Samtidig bekræftede han, at der ingen britiske ministre har været i kontakt med DHL omkring Brexit-forberedelserne.

Videre sagde Frank Appel også, at han de globale spændinger på handelsmarkedet vil aftage og at varer og tjenester fortsat vil kunne bevæge sig frit over landegrænser verden over.

”Der er ingen lande, der har fået succes ved at være alene. Verden er blevet mere global”, sagde han til BBC.

-AK

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere