Dematic indgår ny servicekontrakt i millionklassen med Coop Danmark

Den nye kontrakt er en udvidelse af den eksisterende Dematic-kontrakt og dækker nu alle automatiseringsløsninger i Coop Danmarks distributionscenter i Odense.

Dematics team i Odenser er udvidet til 26 personer med den nye kontrakt. Foto: Dematic.

23.11.2020

Sponseret

Dematic

OXFORD, STORBRITANNIEN – 2. november 2020 – Dematic har indgået en ny servicekontrakt med Coop Danmark om levering af løbende onsite-support af lagerautomatiseringssystemer på detailhandelsvirksomhedens primære distributionscenter i Odense.

Den nye kontrakt dækker nu ikke kun Dematics eget Multishuttle-lagringssystem i det 65.000 m2 store distributionscenter, men også højlagersystemet og AutoStore-anlægget. Dematic skal levere alle supporttjenester hos kunden med 26 medarbejdere, der nu arbejder på fuld tid på Coop-anlægget med udførelse af forebyggende, planlagt og reaktiv vedligeholdelse, indsamling af data og tæt samarbejde med Coops egne teams, så der opnås løbende forbedring af anlæggets automatiserede systemer og sikres maksimal oppetid og kapacitet.

Morten Boye, der er procesleder og teknisk chef hos Coop Danmark, siger: "De automatiserede systemer i vores anlæg i Odense udgør maskinrummet for hele vores supply chain funktion, og uden dem ville vi ikke kunne sørge for, at vores 1.000 butikker landet over kan få deres hylder fyldt op, eller få ekspederet vores stigende antal online ordrer. Og som vi kender det med maskiner, skal sådanne systemer vedligeholdes for at kunne fungere optimalt.

"For os kan en servicekontrakt ikke bare være et transaktionsforhold," tilføjer Morten. "Vi har brug for en partner, der altid er på og hele tiden er på udkig efter måder til at gøre tingene bedre – en partner, der foretager gradvise forbedringer af selve teknologien, udfører forebyggende vedligeholdelse eller indsamler nye datasæt til brug for vores fremtidige eksekvering af strategien. Det har vi fået med Dematic siden overtagelsen i 2013, og det har gjort forlængelsen af kontrakten, som dækker hele vores anlæg, til det logiske valg."

Andy Blandford, administrerende direktør for Dematic Nordeuropa, fortæller: "Vores team på anlægget i Odense er altid blevet behandlet som en vigtig del af Coop-teamet. Vores idéer bliver hørt og har ofte ført til væsentlige forbedringer. Det er et ægte partnerskab – et partnerskab, vi er meget stolte af, og vi glæder os over at vi med den nye kontrakt nu har forlænget samarbejdet."

Coop er en af Danmarks største detailhandelsvirksomheder og et af landets mest kendte dagligvaremærker. I 2010 samlede virksomheden sine tørvarer med lav omsætningshastighed fra flere lagerbygninger på i alt ca. 100.000 m2 i et nybygget, men meget mindre anlæg på 65.000 m2 i Odense.

På baggrund af et eksisterende automatiserede højlager med 32.000 paller har Dematic skabt et automatisk goods-to-person plukkeløsning, der er i stand til at håndtere produkter med lav omsætningshastighed samt konsolidere butiksordrer i kasser. Den opgraderede løsning fylder kun 6.500 m2, men står for 50 % af volumen.

Et Dematic-team på 16 personer har været på stedet i Odense siden januar 2013. Dette er nu udvidet til 26 personer med den nye kontrakt.

Mere fra...

03.11.2024Dematic

Sponseret

Innovative teknologier inden for Dematic

01.05.2024Dematic

Sponseret

Dematic Strengthens Presence in Middle East with New Saudi Arabia Office Opening

03.10.2022Dematic

Sponseret

Dematic Wins Multimillion Euro Contract with Leading Finnish Grocer Kesko

27.09.2021Dematic

Sponseret

Dematic Automates Small Parts Warehouse at Siemens Plant

31.01.2021Dematic

Sponseret

DEMATIC AUTOMATES LANDMARK GROUP'S PREMIER DISTRIBUTION CENTRE

23.11.2020Dematic

Sponseret

Dematic indgår ny servicekontrakt i millionklassen med Coop Danmark