Dansk startup går all in på samme-dags-levering

Burd Delivery er gået all in på samme-dags-levering, for ifølge virksomheden giver en belejlig leveringsform glade og tilbagevendende onlineshoppere. Burd Deliverys fokus på selv at opbygge teknologien og vokse organisk har gjort, at startuppen ifølge CEO’en allerede nu kan begynde at tjene penge.

Burd Delivery har udviklet en særlig algoritme, der gør det muligt at levere pakker samme dag, de bliver bestilt. Arkivfoto.

04.01.2022

SCM.dk

“Vi har forsøgt at levere din pakke, men du var ikke hjemme”.

Den besked er de fleste internetshopperes værste mareridt. Men muligheden for at undgå den kedelige melding findes allerede, for på den københavnske vestegn har barndomsvennerne Jimi Coker og Jakob Kristiansen skabt leveringstjenesten Burd Delivery.

Deres service giver dem, der shopper online, mulighed for at få leveret pakken samme dag, som varerne fra den digitale indkøbskurv bliver bestilt. Det gælder også, hvis du spontant bliver inviteret på middag hos vennerne, for så kan leveringen bare flyttes dertil.

Spørger man Burd Delivery, skal det nemlig være fortid, at danskerne skal tilpasse sig efter, hvilket tidsrum en pakke kan ankomme på adressen. Ifølge dem skal det i stedet være leveringen, der passer til forbrugernes skiftende behov:

“Vi ville skabe en leveringstjeneste, hvor alt, vi gør, sker med kunden i fokus. Vi vil være så fleksible som muligt, så man selv bestemmer, hvor og hvornår ens pakke bliver leveret. Der, hvor man regnede med at være, da man bestilte pakken, kan jo sagtens ændre sig i løbet af en dag”, forklarer Jimi Coker, der er adm. direktør i Burd Delivery.

Læs også: Danskerne foretrækker at hente deres pakker i butikkerne

CEO’en mener selv, at det giver webshops en konkurrencefordel, når de kan give kunderne deres pakke samme dag, som ordren er placeret, og så giver det ikke mindst gladere kunder, der vender tilbage.

“Vi har arbejdet med at skabe en transparent proces, hvor kunden kan spore pakken hele vejen igennem, samtidigt med at de kan ændre leveringssted og tidspunkt. Leveringen er afgørende for onlinekundens købsoplevelse, så den effektive leveringstid giver et godt samlet indtryk, som gør, at de er mere tilbøjelige til at vende tilbage til din digitale butik”, siger han.

Egne midler investeret i drømmen

Virksomheden fik sit store gennembrud under coronanedlukningen, der sendte onlinehandlen på himmelflugt.

Jimi Coker fortæller, at virksomhedens vækst har været mere end 300 procent om året. Det på trods af at Burd Delivery stort set udelukkende er finansieret af egne midler, hvilket har betydet lån i hus og hjem. Men strategien og den organiske vækst betyder, at virksomheden allerede nu har vist sit værd:

“Fordi det har været vores egne penge, så har vi hele tiden været hyperkosteffektive. Vi har blandt andet holdt tech-kompetencerne internt, og den vækst, vi har haft, er kommet helt uden markedsføring. Det betyder også, at vi nu er der, hvor vi kan begynde at tjene penge. Så vi ved, at vores model er bæredygtig. Nu skal vi bare vokse”.

Pakkebud eller tech-virksomhed

Selvom Burd Delivery er en leveringsservice, og de ansatte er cykelbude og chauffører, så kalder Jimi Coker selv pakkedistributøren for en tech-virksomhed. For indtil nu har det særligt handlet om at opbygge software, algoritmer og effektive sorteringsanlæg, således at pakkerne kan håndteres lynhurtigt:

“Når man skal levere pakkerne samme dag, som de ankommer, så gælder det om at kunne sortere dem så hurtigt som muligt, for der er ingen tid at spilde. Derfor har vi arbejdet intensivt med blandt andet at skabe algoritmer, der kan gøre den korte leveringstid mulig samtidigt med, at vi kan holde prisen på samme-dags-levering på 30 kroner”.

Læs også: Bring vil levere samme dag til 2 millioner danskere

Burd Deliverys kunder er todelt mellem webshoppen, der skal tilbyde leveringsservicen, og så slutbrugeren, der aktivt skal vælge den. Matas.dk, saxo.com, Proshop og online apoteket apopro.dk er blandt de store forretninger, som allerede har købt ind på Burd Delivery og deres fleksible samme-dags-levering.

Burd Delivery leverer på nuværende tidspunkt til Østsjælland og det, de selv kalder Store Odense og Store Aarhus. Burd Delivery bruger i den udstrækning, det er muligt, cykelbude, og så klimakompenserer de for bilernes kilometer på vejen og virksomhedens udledning.

- KCP

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Nordiske virksomheder har 23 milliarder euro bundet i overflødige lagre

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

20.11.2024SCM.dk

Ellastbiler får snart mulighed for at tanke på offentlig ladestation på Fyn

19.11.2024SCM.dk

Maersk Tankers sætter sejl på fem tankskibe

19.11.2024SCM.dk

Aarhus Havn får millioner til landstrøm fra EU

18.11.2024SCM.dk

Kan man flyve på spildevand?

18.11.2024SCM.dk

Maersk har konverteret første containerskib

18.11.2024SCM.dk

DFDS logistikopkøb bliver alligevel til noget

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online