17.12.2021  |  SCM 4.0

Bring vil levere samme dag til 2 millioner danskere

Bring investerer nu i en helt ny fuldautomatiseret lagerløsning uden for København. Når den nye lagerløsning er på plads, vil to millioner danskere kunne modtage grønnere leveringer samme dag, som købet handles online.

For at imødekomme den stigende vækst inden for e-handlen samt forbrugernes forventninger til hurtigere og grønnere pakkeleveringer, har Bring besluttet at bygge et nyt automatiseret lager med Autostore uden for København.

Brings fuldautomatiske lagerløsning, Shelfless, er allerede tilgængelig i Oslo, den svenske version i det nordlige Stockholm åbner i marts 2022, og i Danmark forventer Bring forventer, at have lageret klar i løbet af første kvartal af 2023.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Det nye lager kommer til at ligge i Køge.

Læs også: Automatiserede lagre styrker Brings e-handelstilbud

”Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger. Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter at kunden har bestilt deres varer online”, siger siger Per Öhagen, der er koncerndirektør for divisionen E-handel og Logistik hos Bring.

Lageret uden for København bliver det tredje af sin slags, som Bring etablerer i Norden. Brings digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.

Konceptet hvor kunderne kan fokusere på salg

Samtidig ligger der også i konceptet, som navnet Shelfless indikerer, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder. I stedet kan de bruge Brings autostore-løsning.

Netbutikkernes fysiske varelager kommer nemlig til at ligge på Brings lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med Brings og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider.

Læs også: Bring og Posten Norge effektiviserer lastbil, tog og container drift med SpaceInvader

”Dette er en vigtig investering for vores ambition om at være førende inden for e-handel i Norden. De kunder, som kommer til at benytte Shelfless, får også adgang til en digital løsning, hvor de nemt kan se hele købsrejsen”, siger Rickard Slettmyr, som ansvarlig for etableringen af Shelfless i Norden.

Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere