City Logistic udvider flåde med MAN-lastbiler, men er stadig 100% eldrevne
City Logistic anser sig selv som værende en miljø- og klimabevidst virksomhed. Derfor tilbyder de levering og distribution i byer og bynære områder med en flåde, der er 100 procent drevet på el. Det gælder både cykler, varevogne og distributørens nye MAN el-lastbiler.
Siden 1. september indgår to nye MAN eTGM lastbiler i City Logistics flåde. MAN eTGM er 100 procent eldreven 26 ton lastbil.
"Jeg er stolt over at City Logistic går forrest i den grønne omstilling og løser byernes last mile udfordringer ved brug af en 100 procent elektrisk flåde. Det er flot at se et stigende antal kommuner såvel som virksomheder tilslutte sig vores bæredygtige løsning og derved reducere deres CO2 aftryk”, siger er Group CEO i City Logistic , Peter Bardenfleth, i en pressemeddelelse.
De to elektriske lastbiler kommer til at køre for kunder som Matas og DSV samt Lyngby, Roskilde, Fredensborg og Hørsholm kommuner.
Læs også: ITD ønsker diskussion om city logistikken, der er under pres
”I Matas har vi en meget ambitiøs målsætning om at reducere vores CO2-forbrug. Derfor er vi rigtig glade for at samarbejde med City Logistic, der er frontløber på brugen af el-varebiler og el-lastbiler i Danmark”, forklarer Brian Gøbel Poulsen, som er Logistik Direktør i Matas.
De to nye elektriske-lastbiler er kun første skridt. City Logistic vil løbende udvide flåden, så City Logistic kan tilbyde levering og distribution til alle større danske byer og på sigt mere end 200 byer internationalt.
Men City Logistic ønsker ikke kun at nedbringe miljøbelastning og CO2-udledningen indenfor levering og distribution, men også at tage del i at nedbringe trængsel på vejene og gøre byerne mere grønne.
Her lykkes City Logistic også med sine målsætninger. Beregninger fra Lyngby kommune viser en reduktion af trængsel med 57 procent og udledning af CO2 med 98 procent i forhold til kommunens tidligere distributions set-up.
- KCP