Alt for mange digitale projekter ender kun middelmådigt

Implementeringen af nye digitale løsninger er en omfattende proces, men op mod 70% af virksomhederne med større digitale projekter, ender ofte med et middelmådigt resultat langt under forventningerne. For de har glemt at det handler om mennesker!

Hovedårsagen til at dit digitale projekt fejler er manglen på forandringsledelse. Ikke at systemerne er for komplicerede at erstatte. Ikke at der er fejl i import af data. Ikke at projektledelsen er utilstrækkelig. Men at 

For i langt de fleste tilfælde, skal årsagen findes i fejlslagne ændringsprocesser hos brugerne. Hvis medarbejderne ikke bliver involveret i projektet, kan der opstå modstand imod at anvende systemet og enten bliver det ikke brugt korrekt, eller medarbejderne ender med at blive så utilfredse, at de stopper.

Det er helt naturligt for mennesker at reagere med modstand, når vi møder forandringer. Men mange virksomheder er ikke opmærksomme på, hvor vigtigt det er at have fokus på de menneskelige faktorer i forandringerne. 

Med forandringsledelse motiveres medarbejderne til at forstå fordelene og nødvendigheden af forandringerne - og opbygger ny viden og kompetencer igennem oplæring og vidensdeling.

Det kan alt sammen virke indlysende, men det er det ikke altid. Hvorfor er forandringsledelse så vigtig lige nu?

Se 4 gode tips til, hvordan forandringsledelse i IT implementeringer bedst gribes an. Så er du allerede på vej mod succes med systemerne. 

Denne artikel er del af et tema:

Tema om den digitale forsyningskæde 2022

03.04.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

Sådan bliver de stigende priser en gevinst

30.03.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

Hvornår kan nedetid forhindres?

27.03.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

Skab stabil indtjening trods svingende tider

24.03.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

5 områder hvor du med fordel kan forbedre din Business Central løsning

09.03.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

5 ting AR kan styrke i din værdikæde

03.03.2023Bredana Solutions A/S

Sponseret

Undgå de klassiske fejl med struktureret dokumenthåndtering