Tilkaldesystem skaber større sikkerhed for lagerarbejdere såvel som chauffører

Et tilkaldesystem fra Discover Systems skal afhjælpe de frustrationer, der kan opstå, når lastbilschauffører må danne kø ved lagre, logistik- og produktionssteder.

Tilkaldesystemet er udviklet for at spare både lagerarbejdere og chauffører tid og frustrationer. Foto: Discover Systems..

17.02.2021

SCM.dk

Til trods for coronakrisen har mange produktionssteder fortsat travlt, og på deres lagre er læsse- og losserampen ofte der, hvor der kan opstå kaos eller sikkerhedsmæssige problemer. 

For at løse disse frustrationer for både lagerpersonale og chauffører, har Discover Systems udviklet et pager-system, som virker på den måde, at når chaufføren melder sin ankomst, får han en pager samt besked om at køre hen til et ventested. Når det så er hans tur til at komme til rampen eller porten, sendes et signal til pageren, så han ved, at det er hans tur. 

Læs også: Netbutikker holder i højere grad deres lager in-house

Det er en løsning, til når der kommer mange lastbiler på én gang for at læsse eller losse varer. Ofte skal lastbilerne vente et sted i nærheden, til en rampe eller port bliver ledig. Det kræver, at lagerpersonale selvsagt skal have et struktureret køsystem på plads, og det er her frustrationerne for både lagerpersonale og chauffører opstår: Når man skal finde den rigtig lastbil, når det er dens tid til at køre til rampen eller porten. 

For personalet betyder det, at man eventuelt skal ud på en stor plads i alt slags vind og vejr for at finde den rigtige lastbil. Hvis chaufføren ligger og sover eller besøger en kollega i en anden bil, ja så starter tidsspilde-taxameter allerede der at tikke.  

Ligeledes er det en meget stor sikkerhedsrisiko for lagerpersonale at skulle gå ud og ind mellem store lastbiler. Især i de mørke og våde tider, hvor chauffører ikke altid kan se, om der går nogen rundt på pladsen. 

Læs også: I Berlin står Dachser for vaccinationslogistikken

Derfor kan et logistik køsystem til ventende lastbiler spare frustrationer, tid, samt give højere sikkerhed. Derudover er det nemt at bruge, ligesom det ikke er afhængigt af interne systemer eller internetforbindelse. 

Pagerne kan fås i simple versioner som blot bipper, blinker og vibrerer - eller i versioner, som kan sende et rampenummer, så chaufføren ved, hvilken rampe han skal køre til. Der er også de mere sofistikerede systemer med en tilhørende ventetidssoftware, samt pagere, der kan give flere beskeder og på forskellige sprog, hvis det skulle være nødvendigt. Alle systemer kan styres fra lagerkontoret, eller direkte fra rampen, hvis man har brug for det.  

- KCP

SCM.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

15.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

New features of SAP IBP 2502

15.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Solving the end-to-end process ownership dilemma

11.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Mastering supply chain planning of configurable products with S/4HANA PP/DS

11.03.2025SCM.dk

Hvordan griber virksomheder helt konkret forecasting-processen an?

06.02.2025SCM.dk

SCM Panel: Kan samspillet mellem salg/marketing og supply chain blive bedre i din virksomhed?

20.12.2024SCM.dk

SCM Agendaen – Stamdata og konkurrenceevne

11.11.2024Intempus ApS

Sponseret

GPS-baseret kørselsregistrering: Vejen til øget produktivitet og medarbejdertilfredshed

08.11.2024Intempus ApS

Sponseret

Digital tidsregistrering: Nøglen til ressourceoptimering og overholdelse af nye lovkrav

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle