Terma opgraderer datastyring og sporbarhed med IFS Applications 10

IFS har netop offentliggjort, at Terma som den første danske virksomhed har valgt at opgradere sin ERP-platform til IFS Applications 10. Alle virksomhedens 1.600 medarbejdere i Europa, USA, Sydøstasien og Mellemøsten omfattes af den nye løsning.

Terma, der bl.a. leverer løsninger til luftvåbnet, har valgt at opgradere til IFS Applications 10. Foto: Terma..

15.11.2018

SCM.dk

Terma er en af de førende udviklere af løsninger inden for luftfart, forsvar og sikkerhed og betjener kunder og partnere over hele verden. På det seneste har de bl.a. været leverandør til F35 Joint Strike Fighter-kampflyene. Det har gjort, at virksomheden har øget toplinjen med tocifrede vækstrater fire år i træk og gennemfører et stigende antal projekter på tværs af de 16 globale datterselskaber.

For at understøtte den globale vækst har Terma valgt at opgradere til IFS Applications 10. IFS Applications har siden 2001 været centralnervesystemet i Terma og har understøttet den komplekse forretning, som skal leve op til meget høje krav til projektstyring og sporbarhed.

Læs også: Et ERP-system til det hele

”Virksomheder i vores branche mødes af meget høje krav til datastyring og sporbarhed. Med opgraderingen til IFS Applications 10 sikrer vi, at vi kan imødekomme kravene og fortsat har fuld kontrol over hele leverancekæden”, siger Vice President of IT i Terma, Jørgen Eskildsen og fortsætter:

”En anden vigtig årsag til opgraderingen er, at den nye version automatisk udfører en lang række funktioner, der tidligere krævede manuel registrering. Fx konsolideres økonomistyringen automatisk på tværs af de involverede datterselskaber i et projekt, ligesom ændringer i projektdatoer automatisk opdateres overalt. Disse forbedringer styrker vores konkurrencekraft inden for projektstyring og proceseffektivisering", siger Jørgen Eskildsen.

Giver adgang til en række værktøjer online
Med opgraderingen får Terma således adgang til en række værktøjer, som er tilgængelige online i en portal. Det gælder blandt andet ny funktionalitet inden for centrale områder som projektstyring, CRM og HR.

Derudover vil det nye brugerinterface, Aurena, medvirke til at optimere processer inden forretningskritiske områder som dokumentation og sporbarhed. Via Aurena kan medarbejderne tilgå platformen fra enhver type device på alle tider af døgnet.

”IFS Applications er meget velegnet til globale projektvirksomheder. Derfor har vi valgt at bruge systemet som den centrale platform i hele organisationen. Takket være systemets fuldt integrerede funktionalitet kan vi implementere nye styringsredskaber i CRM og HR uden at skulle slås med komplekse systemintegrationer. Vi kan få det fulde udbytte fra én central platform med færre ressourcer", siger Jørgen Eskildsen.

Læs også: Dansker får toppost i forretningssystemgigant

Termas nye system er udviklet af IFS, som leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. Hos IFS er der også glæde over Termas valg.

“Vi er stolte over den fortsatte tillid, Terma har til vores medarbejdere og løsning, og vi ser frem til at fortsætte rejsen, vi satte ud på sammen for 17 år siden. IFS Applications 10 er det ideelle valg for projektvirksomheder, der ønsker at styrke værdiskabelsen med målrettede funktioner og en intuitiv brugeroplevelse”, siger Elni Kullmer, Head of IFS i Skandinavien.

- JMA

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde skaber ny generation af gaffeltruck

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

19.02.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

18.02.2025SCM.dk

7 ud af 10 forbrugere vil købe mere klimavenligt i fremtiden

17.02.2025SCM.dk

Ubalance i indtægter og udgifter presser klimainvesteringer

14.02.2025SCM.dk

Boehringer Ingelheims fabrik viser vejen mod CO2-neutralitet

12.02.2025GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Gør det komplekse arbejde med dine emballagedata nemmere

10.02.2025SCM.dk

Klimasvigt uden konsekvenser: Virksomheder slipper for ansvar

10.02.2025SCM.dk

Ny industrioverenskomst: Højere løn, bedre rettigheder og øget fleksibilitet for familieliv

07.02.2025SCM.dk

Stor usikkerhed om Danmarks klimamål i 2030

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Webinar
Webinar om CBAM

Gratis webinar om CBAM, hvor du får et generelt indblik i CBAM-reglerne, praktiske erfaringer og kommende krav.

Dato

27.02.2025

Tid

10:00

Sted

Online på MS Teams

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Agile projekter - hybrid

Vil du lære at lede agile projekter professionelt og effektivt? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få indsigt i agile værktøjer og kompetencer i agil projektledelse.

Dato

28.02.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
ISO 9001 diplomkursus i kvalitetsledelse - 2 dage

På dette to-dages ISO 9001 kursus præsenteres du for indholdet i ISO 9001 standarden. Samtidig lærer du, hvordan de enkelte krav til kvalitetsledelse bør efterleves i praksis. Kurset i ISO 9001 tager dig igennem de forskellige faser ved implementering af et ledelsessystem for kvalitet.

Dato

04.03.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Bredana Axcite A/S
Webinar
Præcise Forecast med ny Microsoft løsning

Den nye app byder på best-in-class Forecasting algoritmer og modeller, enestående brugeroplevelse, intelligente rapporter og analyser

Dato

04.03.2025

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Explore the critical connection between the NIS2 Directive and the CRA

In an era of increasing cyber threats, regulatory frameworks like the NIS2 Directive and the Cyber Resilience Act (CRA) are shaping the future of cybersecurity across Europe. While NIS2 enforces stricter cybersecurity obligations for suppliers and organizations, CRA complements it by embedding security into digital products from the ground up.

Dato

06.03.2025

Tid

13:00

Sted

Online på MS Teams

Descartes
Webinar
Deloitte x Descartes: Webinarium om Frihandel, CBAM och hållbarhet

Ett unikt samarbete mellan Deloitte och Descartes, där ledande specialister inom global handel och hållbarhet delar sina insikter och praktisk information.

Dato

13.03.2025

Tid

10:30

Sted

Online