Terma opgraderer datastyring og sporbarhed med IFS Applications 10

IFS har netop offentliggjort, at Terma som den første danske virksomhed har valgt at opgradere sin ERP-platform til IFS Applications 10. Alle virksomhedens 1.600 medarbejdere i Europa, USA, Sydøstasien og Mellemøsten omfattes af den nye løsning.

Terma, der bl.a. leverer løsninger til luftvåbnet, har valgt at opgradere til IFS Applications 10. Foto: Terma..

15.11.2018

SCM.dk

Terma er en af de førende udviklere af løsninger inden for luftfart, forsvar og sikkerhed og betjener kunder og partnere over hele verden. På det seneste har de bl.a. været leverandør til F35 Joint Strike Fighter-kampflyene. Det har gjort, at virksomheden har øget toplinjen med tocifrede vækstrater fire år i træk og gennemfører et stigende antal projekter på tværs af de 16 globale datterselskaber.

For at understøtte den globale vækst har Terma valgt at opgradere til IFS Applications 10. IFS Applications har siden 2001 været centralnervesystemet i Terma og har understøttet den komplekse forretning, som skal leve op til meget høje krav til projektstyring og sporbarhed.

Læs også: Et ERP-system til det hele

”Virksomheder i vores branche mødes af meget høje krav til datastyring og sporbarhed. Med opgraderingen til IFS Applications 10 sikrer vi, at vi kan imødekomme kravene og fortsat har fuld kontrol over hele leverancekæden”, siger Vice President of IT i Terma, Jørgen Eskildsen og fortsætter:

”En anden vigtig årsag til opgraderingen er, at den nye version automatisk udfører en lang række funktioner, der tidligere krævede manuel registrering. Fx konsolideres økonomistyringen automatisk på tværs af de involverede datterselskaber i et projekt, ligesom ændringer i projektdatoer automatisk opdateres overalt. Disse forbedringer styrker vores konkurrencekraft inden for projektstyring og proceseffektivisering", siger Jørgen Eskildsen.

Giver adgang til en række værktøjer online
Med opgraderingen får Terma således adgang til en række værktøjer, som er tilgængelige online i en portal. Det gælder blandt andet ny funktionalitet inden for centrale områder som projektstyring, CRM og HR.

Derudover vil det nye brugerinterface, Aurena, medvirke til at optimere processer inden forretningskritiske områder som dokumentation og sporbarhed. Via Aurena kan medarbejderne tilgå platformen fra enhver type device på alle tider af døgnet.

”IFS Applications er meget velegnet til globale projektvirksomheder. Derfor har vi valgt at bruge systemet som den centrale platform i hele organisationen. Takket være systemets fuldt integrerede funktionalitet kan vi implementere nye styringsredskaber i CRM og HR uden at skulle slås med komplekse systemintegrationer. Vi kan få det fulde udbytte fra én central platform med færre ressourcer", siger Jørgen Eskildsen.

Læs også: Dansker får toppost i forretningssystemgigant

Termas nye system er udviklet af IFS, som leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. Hos IFS er der også glæde over Termas valg.

“Vi er stolte over den fortsatte tillid, Terma har til vores medarbejdere og løsning, og vi ser frem til at fortsætte rejsen, vi satte ud på sammen for 17 år siden. IFS Applications 10 er det ideelle valg for projektvirksomheder, der ønsker at styrke værdiskabelsen med målrettede funktioner og en intuitiv brugeroplevelse”, siger Elni Kullmer, Head of IFS i Skandinavien.

- JMA

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Nordiske virksomheder har 23 milliarder euro bundet i overflødige lagre

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online