Terma opgraderer datastyring og sporbarhed med IFS Applications 10
IFS har netop offentliggjort, at Terma som den første danske virksomhed har valgt at opgradere sin ERP-platform til IFS Applications 10. Alle virksomhedens 1.600 medarbejdere i Europa, USA, Sydøstasien og Mellemøsten omfattes af den nye løsning.
Terma er en af de førende udviklere af løsninger inden for luftfart, forsvar og sikkerhed og betjener kunder og partnere over hele verden. På det seneste har de bl.a. været leverandør til F35 Joint Strike Fighter-kampflyene. Det har gjort, at virksomheden har øget toplinjen med tocifrede vækstrater fire år i træk og gennemfører et stigende antal projekter på tværs af de 16 globale datterselskaber.
For at understøtte den globale vækst har Terma valgt at opgradere til IFS Applications 10. IFS Applications har siden 2001 været centralnervesystemet i Terma og har understøttet den komplekse forretning, som skal leve op til meget høje krav til projektstyring og sporbarhed.
Læs også: Et ERP-system til det hele
”Virksomheder i vores branche mødes af meget høje krav til datastyring og sporbarhed. Med opgraderingen til IFS Applications 10 sikrer vi, at vi kan imødekomme kravene og fortsat har fuld kontrol over hele leverancekæden”, siger Vice President of IT i Terma, Jørgen Eskildsen og fortsætter:
”En anden vigtig årsag til opgraderingen er, at den nye version automatisk udfører en lang række funktioner, der tidligere krævede manuel registrering. Fx konsolideres økonomistyringen automatisk på tværs af de involverede datterselskaber i et projekt, ligesom ændringer i projektdatoer automatisk opdateres overalt. Disse forbedringer styrker vores konkurrencekraft inden for projektstyring og proceseffektivisering", siger Jørgen Eskildsen.
Giver adgang til en række værktøjer online
Med opgraderingen får Terma således adgang til en række værktøjer, som er tilgængelige online i en portal. Det gælder blandt andet ny funktionalitet inden for centrale områder som projektstyring, CRM og HR.
Derudover vil det nye brugerinterface, Aurena, medvirke til at optimere processer inden forretningskritiske områder som dokumentation og sporbarhed. Via Aurena kan medarbejderne tilgå platformen fra enhver type device på alle tider af døgnet.
”IFS Applications er meget velegnet til globale projektvirksomheder. Derfor har vi valgt at bruge systemet som den centrale platform i hele organisationen. Takket være systemets fuldt integrerede funktionalitet kan vi implementere nye styringsredskaber i CRM og HR uden at skulle slås med komplekse systemintegrationer. Vi kan få det fulde udbytte fra én central platform med færre ressourcer", siger Jørgen Eskildsen.
Læs også: Dansker får toppost i forretningssystemgigant
Termas nye system er udviklet af IFS, som leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. Hos IFS er der også glæde over Termas valg.
“Vi er stolte over den fortsatte tillid, Terma har til vores medarbejdere og løsning, og vi ser frem til at fortsætte rejsen, vi satte ud på sammen for 17 år siden. IFS Applications 10 er det ideelle valg for projektvirksomheder, der ønsker at styrke værdiskabelsen med målrettede funktioner og en intuitiv brugeroplevelse”, siger Elni Kullmer, Head of IFS i Skandinavien.
- JMA