07.12.2020  |  Branchenyt

Case: Succesfuld brugsforening har landets største overskud

Indhold fra partner Hvad er dette?

I Helsinge finder man den brugsforening, der har den bedste indtjening i landet. Den lokale Kvickly-butik er nemlig god til at tjene penge. Fremover skal der bruges endnu mere energi på kunderne og personalet.

I Helsinge finder man den brugsforening, der har den bedste indtjening i landet. Den lokale Kvickly-butik er nemlig god til at tjene penge. Fremover skal der bruges endnu mere energi på kunderne og personalet. Her spiller elektroniske hyldeforkanter en afgørende rolle.

I Danmark findes der hundredvis af brugsforeninger, men ingen tjener penge som den i Helsinge. Helsinge brugsforening var den af landets brugsforeninger med det største overskud før skat i 2019.

Kvickly Helsinge har i dag en årlig omsætning på cirka 250 mio. kr. og er vokset til at blive en stor og succesfuld forretning. For nylig fik det lokale Kvickly varehus ny direktør.

Den nye varehusdirektør, John Øager Byrian, har ambitioner om at fortsætte den succesfulde rejse og det gode købmandskab. Fremover skal der endnu større fokus på kunderne og på personalet i butikken.

- Det handler om at bruge mere energi på kunderne og hvordan vi møder dem. I forhold til personalet, så skal vi fokusere på de områder, hvor vi kan gøre hverdagen lettere for dem, fortæller John Øager Byrian.

Læs også: Lyse fremtidsudsigter for københavnsk Irma-butik​

Netop der kommer elektroniske hyldeforkanter ind i billedet, hvor løsningen fra Delfi Technologies har stor betydning for medarbejdernes hverdag i butikken.

- Elektroniske hyldeforkanter er med til at gøre hverdagen lettere, det gør hele arbejdet med produkter og priser meget mere simpelt, og det skaber mere tid til andre vigtige opgaver i butikken, forsætter han.

En positiv forskel for kunderne

Kvickly-kæden er en del af Coop, der er Danmarks eneste kundeejede dagligvarevirksomhed. Coop har også en ambition om at være den dagligvarevirksomhed, der er mest fokuseret på kunderne, og som gør den største positive forskel for dem.

Det er især kæderne og butikkerne, som er tættest på kunderne, der kan gøre en forskel for kunderne.

Læs også: Stor brugsforening opruster på alle fronter

- Det er altafgørende med en god kundeoplevelse – det er jo dem vi lever af. Her er elektroniske hyldeforkanter et vigtigt værktøj. På den måde kan vi altid sikre den samme pris på hylden og i kassen. Samtidig giver vi vores medarbejdere mere tid til at fokusere på kunderne, forklarer John Øager Byrian.

Medarbejderne i centrum

Den nye varehusdirektør står i spidsen for 220 medarbejdere – det er en erfaren købmand med 35 års erfaring fra dagligvarebranchen og mere end 20 år i Coop. Den første butik fik han allerede som 27-årig.

Udover et unikt kundefokus, så vil den nye varehusdirektør også fokusere på at gøre hverdagen lettere for personalet. Han vil hjælpe lederne til at blive endnu bedre ledere og sætte medarbejderne i centrum.

Om Kvickly

Kvickly er blandt de førende dagligvarekæder i Danmark med 78 varehuse fordelt ud over hele landet. Produktsortimentet består af både fødevarer og nonfood – med et stort udvalg af kvalitetsvarer inden for isenkram, tøj, personlig pleje, cykler, legetøj og ikke mindst mad.

Om Delfi Technologies

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere