Stor forsyningskæde leverandør satser på digital transformation

CHEP implementerer et førsteklasses system til styring af kunderelationer, hvilket optimerer palleindsamlingsprocesserne og den digitale kapacitet i hele organisationen: Predict-algoritmen.

Fra venstre til højre, Sonia Guerra, Manager, CHEP European Call Center, Christian Carrasco og Alfonso Martin. Foto: CHEP..

30.05.2023

SCM.dk

CHEP, den globale leverandør af forsyningskædeløsninger, arbejder på en digital transformation af virksomheden, herunder måden den administrerer palleindsamlinger på.

Alfonso Martín, direktør for Asset Productivity Solutions i CHEP Europe, siger:

"For et år siden lancerede vi "Predict"-projektet med hensigten at tage en datadrevet tilgang til indsamling af paller. Ved at bruge maskinlæringsteknologi kombineret med data, som vi modtager fra producenter, fragtmænd og detailkunder, har vi udviklet en række algoritmer, som opretter ugentlige opgaver til vores callcentermedarbejdere. Værktøjet håndterer indsamling på tværs af mere end 100.000 lokationer og har i det seneste år hjulpet os med at øge indsamlingen af paller med 500.000 enheder, hvilket reducerer omkostningerne og styrker bæredygtigheden".

CHEPs ambition om at genopfinde pooling indebærer udbygning af en allerede førende global poolingløsning, samtidig med at der opbygges nye forretningsmuligheder og identificeres nye muligheder for at skabe værdi for kunderne.  Dette underbygges af en digital omstilling, som har til hensigt at udnytte data og digital indsigt. Ved at kombinere dette med de centrale forretningsprincipper om genbrug, modstandsdygtighed og regenerering går CHEP forrest som pioner inden for fremtidens forsyningskæder.

Christian Carrasco, direktør for Asset Productivity Process Transformation på globalt plan, forklarer:

"Vi er i gang med en omfattende proceskortlægning af alle de aktiviteter, der varetages af callcentret, hvilket vil gøre det muligt for os at identificere områder med forbedringspotentiale, som vil danne grundlag for transformationen”.

Han fortsætter:

"Transformationen af callcentret bygger på tre søjler. Den første er en forbedret kundeoplevelse. Alle vores kunder, uanset om de er interne eller eksterne, forventer den samme service. Den anden er global digitalisering, som skal afstemmes med virksomhedens øvrige transformationsprogrammer. Og den tredje er effektivitetsgevinster ved at strømline processer og reducere den tid, der bruges på at løse problemer".

Læs også: AutoStore-robotlager bidrager stort til familievirksomheds succes

I øjeblikket håndterer callcentret både den indgående og udgående kontakt til kundeservice vedrørende indsamling af aktiver.  Flere end 100 dedikerede agenter arbejder på 25 sprog og dækker 28 lande i Europa. Desuden tilbyder hjemmesiden collect.chep.com en nem og hurtig metode til at anmode om afhentning af paller online.

- PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

01.12.2025SCM.dk

Nye og avancerede mobile robotter er på hastig fremmarch

28.11.2025SCM.dk

56 % af LEGO’s indpakning er nu papir og ikke plast

27.11.2025SCM.dk

Mobile robotter frigør hænder og hoveder på Solars lagre

25.11.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AI forbedrer predictive maintenance på svært tilgængelige dele

24.11.2025SCM.dk

Belgiske hospitaler indfører AutoStore-anlæg

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001:2015 Lead Auditor Refresher

Opdater din viden om ISO 14001:2015

Dato

08.12.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Dansk Standard
Kursus
NIS2 i praksis – med ISO/IEC 27001 som fundament for compliance

På dette diplomkursus får du overblik over NIS2-kravene i praksis, og du lærer, hvordan ISO/IEC 27001 kan bruges som en praktisk ramme til at styrke jeres informationssikkerhed og sikre compliance med den nye NIS2-lov.

Dato

09.12.2025

Sted

Comwell H.C. Andersen Odense

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27001: Diplomkursus i informationssikkerhed

På dette kursus får du hjælp til at starte arbejdet med at få et effektivt ledelsessystem for informationssikkerhed, som passer til din virksomheds behov, med ISO 27001.

Dato

09.12.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
CE-mærkning af maskiner og anlæg - diplomkursus

Sådan udfører du CE-mærkning af maskiner, maskinlinjer og ombyggede maskiner – Diplomkursus – 2 dage

Dato

09.12.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Kemi Fokus 2025

Vi vil gerne invitere dig, der har interesse i området for kemikalier og kemikaliedokumentation, til Kemi Fokus 2025 den 9. december kl. 8.30-12.00 eller fra kl. 13.00-17.00 i Fredericia. Dagen indeholder forskellige relevante emner, og spænder fra det mere overordnede i forhold til markedsføring til det helt specifikke inden for klassificering – se mere i programmet nedenfor.

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Specialist Refresher Training

Event Description

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Online