Stark løfter kundeservice og OTIF

Stark Group udvider kundeservice og leveringskvalitet. Neumann Norge, Stark Finland og Beijer Byggmaterial i Sverige følger efter Stark Danmarks Track & Trace-løsning med en sky-baseret ruteplanlægningsløsning, der sammen skal sikre leveringen af ’On Time in Full’ til kunderne.

”Vores mål er at levere som aftalt og tilbyde høj kundeservice. Derfor supplerer vi vores løsning i Danmark med en ruteplanlægningsløsning fra Descartes", forklarer Per Rimkjær, Project & Transport Manager hos Stark Group. Foto Stark Group..

26.06.2019

SCM.dk

Der er intens konkurrence på markedet for byggematerialer i Norden. Logistikken på en byggeplads eller i et byggeprojekt er en stor udfordring, og en af de hyppigste kilder til spildtid er mangel på materialer. Sådan lyder beskeden fra byggematerialekoncernen Stark Group, der mener at et af de tungeste parametre i konkurrencen er ’On Time in Full’ (OTIF).

Læs også: Robust model for S&OP til store og små

Derfor har koncernen valgt at udvide sin kundeservice og leveringskvalitet i Danmark i form af en Track & Trace-løsning med en sky-baseret ruteplanlægningsløsning fra netværksløsningsvirksomheden Decartes i Neumann Norge, Stark Finland og Beijer Byggmaterial i Sverige.

”Vores mål er at levere som aftalt og tilbyde høj kundeservice. Derfor supplerer vi vores løsning i Danmark med en ruteplanlægningsløsning fra Descartes i Norge, Sverige og Finland. Kunderne vil opleve, at de får ordrer leveret endnu mere præcist. De vil også opleve, at vores kundeservice kan servicere dem on the spot, når de ringer, fordi kundeservice med det samme kan se status på alle leveringer”, siger Project & Transport Manager hos Stark Group, Per Rimkjær.

Virksomhedernes planlægning effektiveres
Derudover bliver virksomhedens egen planlægning og udnyttelse af distributionskapacitet mere effektiv, forklarer han. Alle leveringsdata er synlige i realtid, fordi løsningen er sky-baseret, og fordi datatilgangen sker via en app på chaufførens mobiltelefon.

”Vi valgte Descartes’ løsning, fordi den indeholder gennemprøvet funktionalitet, og fordi den er sky-baseret, hvilket gør den lettere at implementere. I Finland bruger vi for eksempel en ekstern transportør, og her behøver vi ikke implementere noget hardware. Chaufførerne skal blot hente en app og taste direkte på sin egen smartphone”, siger Per Rimkjær.

Adfærdsforandring tager tid
Han fremhæver, at løsningen er let at anvende for chauffører, ligesom det er let for kunderne at bekræfte modtagelsen af en levering direkte på byggepladsen.

”Teknologien er gennemprøvet og let at anvende. Udfordringen er ikke en teknologisk manøvre, det handler mere om at få organisationen til at ændre vaner og rutiner til nye arbejdsgange”, siger han.

Stark koncernen har etableret et lille team, der rejser rundt til alle afdelingerne i Norge, Finland og Sverige og træner chauffører, planlæggere og salgsmedarbejdere i brugen af det nye værktøj.

Læs også: S&OP giver tættere styring af forretningen

”Nøglen til at skabe forandringen af adfærd er at træne brugerne og synliggøre gevinsten ved de nye arbejdsgange. Selve træningen tager blot to-tre dage, men forandringen af adfærd tager typisk længere tid”, slutter Per Rimkjær.

- SDN

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde skaber ny generation af gaffeltruck

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

06.02.2025SCM.dk

SCM Panel: Kan samspillet mellem salg/marketing og supply chain blive bedre i din virksomhed?

20.12.2024SCM.dk

SCM Agendaen – Stamdata og konkurrenceevne

11.11.2024Intempus ApS

Sponseret

GPS-baseret kørselsregistrering: Vejen til øget produktivitet og medarbejdertilfredshed

08.11.2024Intempus ApS

Sponseret

Digital tidsregistrering: Nøglen til ressourceoptimering og overholdelse af nye lovkrav

02.09.2024LOGISTIKCENTERET A/S

Sponseret

Løbende daglige forstyrrelser dræner logistikken

14.06.2024SCM.dk

5 benspænd for AI i supply chain planlægning

03.06.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

28.05.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Klarhed i timemåling på truck: A-tid kontra S-tid

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Webinar
Webinar om CBAM

Gratis webinar om CBAM, hvor du får et generelt indblik i CBAM-reglerne, praktiske erfaringer og kommende krav.

Dato

27.02.2025

Tid

10:00

Sted

Online på MS Teams

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Agile projekter - hybrid

Vil du lære at lede agile projekter professionelt og effektivt? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få indsigt i agile værktøjer og kompetencer i agil projektledelse.

Dato

28.02.2025

Tid

09:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
ISO 9001 diplomkursus i kvalitetsledelse - 2 dage

På dette to-dages ISO 9001 kursus præsenteres du for indholdet i ISO 9001 standarden. Samtidig lærer du, hvordan de enkelte krav til kvalitetsledelse bør efterleves i praksis. Kurset i ISO 9001 tager dig igennem de forskellige faser ved implementering af et ledelsessystem for kvalitet.

Dato

04.03.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Bredana Axcite A/S
Webinar
Præcise Forecast med ny Microsoft løsning

Den nye app byder på best-in-class Forecasting algoritmer og modeller, enestående brugeroplevelse, intelligente rapporter og analyser

Dato

04.03.2025

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Explore the critical connection between the NIS2 Directive and the CRA

In an era of increasing cyber threats, regulatory frameworks like the NIS2 Directive and the Cyber Resilience Act (CRA) are shaping the future of cybersecurity across Europe. While NIS2 enforces stricter cybersecurity obligations for suppliers and organizations, CRA complements it by embedding security into digital products from the ground up.

Dato

06.03.2025

Tid

13:00

Sted

Online på MS Teams

Descartes
Webinar
Deloitte x Descartes: Webinarium om Frihandel, CBAM och hållbarhet

Ett unikt samarbete mellan Deloitte och Descartes, där ledande specialister inom global handel och hållbarhet delar sina insikter och praktisk information.

Dato

13.03.2025

Tid

10:30

Sted

Online