Stark løfter kundeservice og OTIF

Stark Group udvider kundeservice og leveringskvalitet. Neumann Norge, Stark Finland og Beijer Byggmaterial i Sverige følger efter Stark Danmarks Track & Trace-løsning med en sky-baseret ruteplanlægningsløsning, der sammen skal sikre leveringen af ’On Time in Full’ til kunderne.

”Vores mål er at levere som aftalt og tilbyde høj kundeservice. Derfor supplerer vi vores løsning i Danmark med en ruteplanlægningsløsning fra Descartes", forklarer Per Rimkjær, Project & Transport Manager hos Stark Group. Foto Stark Group..

26.06.2019

SCM.dk

Der er intens konkurrence på markedet for byggematerialer i Norden. Logistikken på en byggeplads eller i et byggeprojekt er en stor udfordring, og en af de hyppigste kilder til spildtid er mangel på materialer. Sådan lyder beskeden fra byggematerialekoncernen Stark Group, der mener at et af de tungeste parametre i konkurrencen er ’On Time in Full’ (OTIF).

Læs også: Robust model for S&OP til store og små

Derfor har koncernen valgt at udvide sin kundeservice og leveringskvalitet i Danmark i form af en Track & Trace-løsning med en sky-baseret ruteplanlægningsløsning fra netværksløsningsvirksomheden Decartes i Neumann Norge, Stark Finland og Beijer Byggmaterial i Sverige.

”Vores mål er at levere som aftalt og tilbyde høj kundeservice. Derfor supplerer vi vores løsning i Danmark med en ruteplanlægningsløsning fra Descartes i Norge, Sverige og Finland. Kunderne vil opleve, at de får ordrer leveret endnu mere præcist. De vil også opleve, at vores kundeservice kan servicere dem on the spot, når de ringer, fordi kundeservice med det samme kan se status på alle leveringer”, siger Project & Transport Manager hos Stark Group, Per Rimkjær.

Virksomhedernes planlægning effektiveres
Derudover bliver virksomhedens egen planlægning og udnyttelse af distributionskapacitet mere effektiv, forklarer han. Alle leveringsdata er synlige i realtid, fordi løsningen er sky-baseret, og fordi datatilgangen sker via en app på chaufførens mobiltelefon.

”Vi valgte Descartes’ løsning, fordi den indeholder gennemprøvet funktionalitet, og fordi den er sky-baseret, hvilket gør den lettere at implementere. I Finland bruger vi for eksempel en ekstern transportør, og her behøver vi ikke implementere noget hardware. Chaufførerne skal blot hente en app og taste direkte på sin egen smartphone”, siger Per Rimkjær.

Adfærdsforandring tager tid
Han fremhæver, at løsningen er let at anvende for chauffører, ligesom det er let for kunderne at bekræfte modtagelsen af en levering direkte på byggepladsen.

”Teknologien er gennemprøvet og let at anvende. Udfordringen er ikke en teknologisk manøvre, det handler mere om at få organisationen til at ændre vaner og rutiner til nye arbejdsgange”, siger han.

Stark koncernen har etableret et lille team, der rejser rundt til alle afdelingerne i Norge, Finland og Sverige og træner chauffører, planlæggere og salgsmedarbejdere i brugen af det nye værktøj.

Læs også: S&OP giver tættere styring af forretningen

”Nøglen til at skabe forandringen af adfærd er at træne brugerne og synliggøre gevinsten ved de nye arbejdsgange. Selve træningen tager blot to-tre dage, men forandringen af adfærd tager typisk længere tid”, slutter Per Rimkjær.

- SDN

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes – øg resiliensen i forsyningskæden

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

20.12.2024SCM.dk

SCM Agendaen #23 – Stamdata og konkurrenceevne

11.11.2024Intempus ApS

Sponseret

GPS-baseret kørselsregistrering: Vejen til øget produktivitet og medarbejdertilfredshed

08.11.2024Intempus ApS

Sponseret

Digital tidsregistrering: Nøglen til ressourceoptimering og overholdelse af nye lovkrav

02.09.2024LOGISTIKCENTERET A/S

Sponseret

Løbende daglige forstyrrelser dræner logistikken

14.06.2024SCM.dk

5 benspænd for AI i supply chain planlægning

03.06.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

28.05.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Klarhed i timemåling på truck: A-tid kontra S-tid

29.04.2024Oracle Danmark A/S

Sponseret

Gartner anerkender igen Oracle som Leder i den seneste Magic Quadrant™ for Supply Chain Planning

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Webinar
Jorden under pres: “De Planetære Grænser”

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Jagten på at skabe en bedre fremtid

Sådan lyder én af mange spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
BV Talks - Om Bæredygtighed

BV Talks er en helt ny webinarrække, hvor du kan høre engagerede fagpersoner med noget på hjerte fortælle om deres passion og dele ud af erfaringer, visioner og måske endda praktiske løsninger.

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Mere sikkerhed - mindre aftryk

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - dag

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

27.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Grundlæggende objektorienteret programmering

Vil du opkvalificere dine evner inden for objektorienteret programmering? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at designe objektorienterede programløsninger for din virksomhed.

Dato

27.01.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup