Sportigan skrotter ringbind
Sammen med it-konsulenthuset Agidon har sportsforretningskæden Sportigan udviklet et nyt papirløst disponeringsmodul, der er integreret i kædens eksisterende Microsoft Dynamics NAV.
Et nyt papirløst disponeringsmodul har gjort op med en mangeårig rutine hos sportsforretningskæden Sportigan, hvor hver butik to gange om året fik et tykt ringbind med alle varer til næste sæson, som butikschefen gennemgik, mens han satte kryds ved de varer, som han ville sælge i sin butik. Ringbindet blev sendt til kædekontoret, hvor en medarbejder brugte to dage på manuelt at taste butikschefens mange krydser ind i Sportigans system, side for side og butik for butik.
”Sådan havde vi gjort i mange år, men vi kunne da godt se, at der måtte være en smartere måde at gribe det an på. Vi vidste bare ikke, hvordan vi skulle komme videre,” fortæller Henrik Vestergaard, it-chef i Sportigan. Han oplyser, at det nye disponeringsmodul betyder, at der spares penge over hele linjen – både på kædekontoret og i butikkerne.
- JKK