27.05.2022  |  Branchenyt

RELEX Solutions overtager Formulate for at styrke sin integrerede platform

Effektiv kampagneplanlægning er en stadig mere afgørende faktor detailhandlere skal tage i betragtning, men samtidig også notorisk vanskeligt og tidskrævende at administrere. RELEX vil styrke sin integrerede platformsløsning og opkøber analysevirksomheden Formulate.

RELEX Solutions annoncerer, at de har opkøbt Formulate, en svensk kampagneplanlægnings- og analysevirksomhed, for at styrke sin position som etableret leverandør af integrerede planlægningsløsninger til detailhandlen.

Formulate blev grundlagt i 2016 og tilbyder AI-baseret analyse til evaluering, forecast og planlægning af detailkampagner.

Købet er et stort skridt og fastslår RELEX’ fortsatte engagement om at tilbyde en best-in-class integreret platform med en stærk kampagneplanlægningsløsning til detail- og produktionsvirksomheder over hele verden.  

“Dette køb vil styrke vores produktportefølje på et område, hvor vi oplever stor efterspørgsel fra kunderne”, siger Mikko Kärkkäinen, RELEX’ Group CEO, og fortsætter:

Læs også: DFDS udvider med 3.700 kvadratmeter køleterminal i Herning

”Deres banebrydende og innovative kampagneplanlægningsløsning samt deres meget kvalificerede kampagneeksperter vil være et godt kulturelt match for RELEX og en perfekt tilføjelse til vores løsning. Vi er glade for at hjælpe med at bringe denne teknologi til den globale detailhandel og forbedre vores kunders oplevelse”. 

Med dette opkøb vil detailhandlerne drage fordel af forbedrede planlægnings- og optimeringsfunktioner for hvert trin i kampagneprocessen ved hjælp af proprietær AI, machine learning og avanceret analyse - på en let tilgængelig og forståelig måde.  

Effektiv kampagneplanlægning er en stadig mere afgørende faktor detailhandlere skal tage i betragtning, men samtidig også notorisk vanskeligt og tidskrævende at administrere - og fejl kan være dyre. Mangel på forecast af høj kvalitet og scenarietest skader detailhandlernes overordnede forretnings- og logistikstrategi, hvilket fører til et tab på 30-40 procent af kampagnesalget og 15-30 procent af kampagneprofitten. 

”Nu, mere end nogensinde, har detailhandlere og brands brug for kampagneplanlægning og optimering, der tilpasser sig den hurtigt skiftende forbrugeradfærd og som viser den egentlige effekt af kampagner”, udtaler Andreas Willgert, Co-Founder og CEO hos Formulate, og fortsætter:

Læs også: Lexit vokser: Overtager Markem-Imajes virksomhed i Norden

”Derfor er vi glade for at samarbejde med RELEX og fremskynde vores vækst og nå ud til en bredere kundebase. Formulate vil blive fuldt integreret i RELEX Living Retail Platform og giver os mulighed for at bringe denne fantastiske teknologi ud til flere detailhandlere over hele kloden og hjælpe dem, samt brands, med at opnå markante resultater i deres kampagneplanlægning”. 

RELEX’ opkøb kommer i hælene på en finansieringsrunde på 500 millioner euro, ledet af midler forvaltet af Blakstone Growth (BXG), Blackstone’s investeringsforretning for vækstvirksomheder - den største finansieringsunde rejst nogensinde af en finsk vækstvirksomhed. Købet vil styrke RELEX’ planlægningsløsning og bane vejen for, at Formulates software når ud til et større globalt netværk af kunder.  

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere