Rapportér på din salgsløsning og understøt ledelsen i deres beslutninger
Din salgsløsning understøtter dine sælgeres arbejde og giver et overblik over pipelinen i din virksomhed. Men vidste du, at din salgsløsning kan meget mere end det? Brug data til at understøtte ledelsen i at træffe de bedste beslutninger.
Visualiserede data skaber overblik og struktur
Hvis salgsløsningen bliver brugt aktivt i din virksomhed, kan du opnå store fordele med en BI-løsningen ovenpå. Salgsløsningen vil allerede komme med de data, som du har behov for til at strømline salgsprocesserne. BI-løsningen kan så hjælpe med at forbinde og sammenligne disse data og efterfølgende visualisere dem via skræddersyede dashboards.
Rapportering på din salgsløsning kan, udover at hjælpe ledelsen med af træffe bedre beslutninger, også give bedre indtjeningsmuligheder fordelt på...
Forskellige produktgrupper
Rapportering på de forskellige produktgrupper, du arbejder med i virksomheden, kan hjælpe med at få et overblik over, hvordan salget af dine produkter fordeler sig. Er der nogle produkter, som aldrig bliver solgt, og som dermed står og optager en masse unødig lagerplads? Er der produkter, som vi sælger meget af, og hvor vi bør opjustere lageret, så vi ikke skal melde udsolgt?
Forskellige markeder
Udover at et dashboard kan være med til at give et overblik over de produktgrupper, som din virksomhed arbejder med, kan det også hjælpe med at få overblik og de forskellige markeder, som din virksomhed arbejder sammen med. Hvordan fordeler salget sig på tværs af din virksomhed på et marked i forhold til et andet marked? Med BI-rapportering på dine KPI'er kan du via dashboardet hurtigt se, hvordan de forskellige markeder klarer sig - også i forhold til hinanden.
Forskellige kunder
Du kan også lave et dashboard der viser hvor meget du sælger til hver af dine kunder. Er du f.eks. meget afhængig af en stor kunde? Eller er der en god fordeling? Er der kunder som er dårlige til at betale til tiden? Osv...
Denne indsigt kan f.eks. bruges af dine sælgere, hvis en kunde ønsker rabat - er de dårlige til at betale til tiden, så kan det bruges som argument for, hvorfor de ikke kan få rabat. Får de allerede en del rabat, så kan der også laves et dashboard der viser dette, så det igen kan bruges når sælgerne forhandler med kunderne.