PostNord sætter fart på omstilling til e-handel
En mere integreret koncern med sammenhængende helhedsløsninger inden for e-handel er på dagsordenen for PostNord.
Fortsat digitalisering og svag makroøkonomisk udvikling medfører faldende efterspørgsel for brevdistribution. På fem år er PostNords brevvolumener faldet med cirka en fjerdedel. Samtidig vokser e-handelen meget stærkt med tocifrede vækstrater i Norden, oplyser PostNord i en pressemeddelelse.
Læs mere: Postnord samler logistikken under én hat
For at møde markedsudviklingen og skabe øget finansiel værdi vil PostNord derfor gennemføre en række strukturelle forandringer, deriblandt skabe en koncernstrategisk enhed for e-handel med ansvar for markeds- og produktudvikling på de respektive områder i Norden.
PostNords øgede fokus på e-handel indebærer blandt andet, at koncernen skal drive udviklingen af innovative løsninger på det nordiske marked, når det gælder leverancer af fysiske forsendelser og smarte integrationsløsninger.
Vi skal være førstevalget for både private og virksomheder på det det nordiske e-handelsmarked. PostNord skal bidrage til at skabe vækst og konkurrencekraft for virksomheder, og fortsat være det naturlige valg for både afsendere og modtagere af e-handelsforsendelser i fremtiden, siger Håkan Ericsson, administrerende direktør og koncernchef i PostNord.
Læs mere: PostNord udvider samarbejdet med Ellos Group
Den nye organisation indføres fra den 1. april 2014.
- JKK