Nyt opkøb skaber kæmpe enhed for Unity Enterprise-udvikling
Med Capgeminis opkøb af forretningsbenet, Unity Digital Twin Professional Service, etablerer Capgemini den største enhed i verden for Unity Enterprise-udvikling. Handlen betyder, at Unitys realtime 3D-teknologi bliver en del af Capgeminis løsninger og rådgivning inden for ’Intelligent Industry’.
Stadig flere virksomheder arbejder på at kombinere den fysiske og digitale verden gennem omfattende transformationsprojekter. Capgemini oplever en stigende efterspørgsel på realtids 3D-teknologi, der i samspil med rådgivning omkring forretningstransformation, design og produktionsoptimering, kan udbrede digital twin-teknologi i stor skala hos blandt andet industrikunder.
Med opkøbet af Unitys digital twin-forretning sigter Capgemini derfor nu mod at folde realtime 3D-teknologien ud til de mange industrikunder, der allerede i dag er i gang med en kritisk transformation af forretningen over mod ’Intelligent Industry’.
”Unity har udviklet det, der i praksis er en industristandard, når det gælder simulering og udnyttelse af digital twin-teknologi på tværs af digitale platforme og fysiske assets. På den måde er deres realtime 3D-teknologi en nøglekomponent i transformationen af hele værdikæden i forhold til intelligent products – lige fra optimeringer inden for forskning og udvikling, til produktion, drift og services. Med opkøbet får vi nu muligheden for at forankre og udbrede Unitys teknologi i vores samlede pallette af løsninger til industrikunderne”, siger William Rozé, CEO i Capgemini Engineering.
Læs også: Manglende kompetencer er stopklods for brug af cobots
I forlængelse af opkøbet, der forventes afsluttet i løbet af 2. kvartal i år, vil Capgemini integrere Unitys realtime 3D-teknologi i en vifte af sektorspecifikke løsninger. Blandt andet til bilindustrien, energi- og forsyningssektoren, forbrugerprodukter og detailhandel, sundhedssektoren og life sciences samt luftfart og forsvarsindustrien. Eksempelvis løsninger som:
• Simulering: Digital efterligning af en produktionsenhed, en fabrik eller et produkt, der via avanceret modellering giver indsigt i og simulerer effekten af nye, intelligente løsninger i virksomheden.
• Human Machine Interfaces: Eksempelvis nye interaktive oplevelser i bilers infotainmentsystemer, i instrumentbrættet eller på alternative skærme i bilerne.
• Vidensdeling og træning: Udnyttelse af interaktiv 3D, augmentet reality eller virtual reality i organisationers arbejde med at sikre bedre vidensdeling og læring.
Kilde: Capgemini
/ PiB